×

برای گذر از وضعیت سنتی در حوزه ثبت باید هزینه داد

برای گذر از وضعیت سنتی در حوزه ثبت باید هزینه داد

معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت این سازمان باید به عنوان نظم‌دهنده امور ثبتی در جامعه بین عموم مردم تاثیرگذار باشد و بحمدالله گام‌های بسیار خوبی در این زمینه برداشته شده است

برای-گذر-از-وضعیت-سنتی-در-حوزه-ثبت-باید-هزینه-داد وکیل 

معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور( مقالات مرتبط با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور- سوالات مرتبط با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور )  گفت: این سازمان باید به عنوان نظم‌دهنده امور ثبتی در جامعه بین عموم مردم تاثیرگذار باشد و بحمدالله گام‌های بسیار خوبی در این زمینه برداشته شده است.

 احمد تویسرکانی در همایش سراسری کانون‌ها و جوامع سردفتران و دفتریاران استان‌ها در مشهد، برگزاری این همایش را که در آستانه یک سالگی ثبت الکترونیکی اسناد تشکیل شده به فال نیک گرفت.

 جنبه های حقوقی ثبت الکترونیکی

وی ادامه داد: امور مملکت به دو حوزه امور حاکمیتی و امور غیرحاکمیتی تقسیم بندی می شود که امور ثبتی به عنوان امری حاکمیتی تلقی می شود.

تویسرکانی گفت: قانونگذار تاکید کرده که امور املاک منقول و غیرمنقول به صورت رسمی انجام شود و هدف این است که ما در جهت توسعه ثبت رسمی در کشور گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر سند منگوله‌دار تعویض شده و سند مالکیت تک برگ به جای آن توزیع می شود، گفت: تاکنون نزدیک به 8 میلیون سند مالکیت به اشخاص تحویل داده شده است، حتی می توانیم در گذر زمان نیز این سند را تبدیل به کارت الکترونیک کنیم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد: برای گذر از وضعیت سنتی در حوزه ثبت باید حتما هزینه داد، چون همیشه عده‌ای بوده‌اند که خواسته یا ناخواسته در مقابل تغییرات مقاومت می‌کنند و این طبیعت کار است.

تویسرکانی اظهار کرد: دولت در سال جاری پس از بررسی و ارزیابی از نهادها در جشنواره شهید رجایی، سازمان ثبت و اسناد کشورر( مقالات مرتبط با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور- سوالات مرتبط با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ) را جزء نهادهایی معرفی کرد که تحولاتی عظیم در حوزه تغییر فرآیندها و استفاده از فناوری‌ها انجام داده است.

وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور نیز اخیرا بررسی انجام داده بود که از بین تمام دستگاه ها و وزارتخانه های اجرایی، سازمان ثبت و اسناد کشور را جزء ارگان‌هایی تشخیص داد که قابلیت اجرای دولت الکترونیک را داراست.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور( مقالات مرتبط با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور- سوالات مرتبط با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ) به سوی مدرن شدن در حال حرکت است و از این طریق می‌توان نظم و سلامت اداری را تضمین کرد، در نتیجه آن هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند و بهره وری افزایش می یابد و به فرموده مقام معظم رهبری بحث جهاد اقتصادی تحقق پیدا می کند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.