×

امضای موافقت نامه انتقال محکومان بین ایران و مالزی

امضای موافقت نامه انتقال محکومان بین ایران و مالزی

موافقت‌نامه انتقال محکومان بین ایران و مالزی تا پایان سال امضا می‌شود

امضای-موافقت-نامه-انتقال-محکومان-بین-ایران-و-مالزی وکیل 

موافقت‌نامه انتقال محکومان بین ایران و مالزی تا پایان سال امضا می‌شود.

 محمد جلال فیروزنیا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی در پایان ماموریت خود با احمد زاهد حمیدی، وزیر کشور مالزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

110 قرار استرداد مجرمین با کشورهای دنیا 

در این دیدار وزیر کشور مالزی با تقدیر از تلاش‌های سفیر ایران در پیشبرد روابط دو کشور، اعلام آمادگی کرد تا در آینده نزدیک از ایران دیدار و در مورد همکاری‌ها میان وزارت کشور ایران و مالزی در زمینه‌های مختلف بحث و تبادل نظر کند.

او ابراز امیدواری کرد با تصویب موافقت‌نامه انتقال محکومان که در حال حاضر در مجلس نمایندگان و سنای مالزی در دستور کار قرار دارد، این موافقت‌نامه را در جریان سفر خود به ایران تا قبل از پایان سال جاری میلادی در تهران امضا کند.

حمیدی در این‌باره گفت: با امضای این موافقت‌نامه تعدادی از زندانیان ایرانی در مالزی که شرایط انتقال را دارند بلافاصله به ایران تحویل داده خواهند شد.

وی هم‌چنین با توجه به تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر و بازپروری معتادان و غیره خواستار همکاری دو کشور در این زمینه‌ها شد.

محمد جلال فیروزنیا نیز با تشکر از همکاری‌های وزیر کشور مالزی در طول دوران ماموریتش در مالزی گفت: امضای موافقت‌نامه انتقال محکومان میان دو کشور یک گام مهم در جهت رسیدگی به مسائل زندانیان ایرانی در مالزی است و ما آمادگی داریم هر چه زودتر این موافقت‌نامه امضا و انتقال زندانیانی که شرایط لازم را دارند صورت پذیرد.

او هم‌چنین سفر زاهد حمیدی به ایران را حائز اهمیت خواند و گفت که این سفر باعث توسعه همکاری‌ها میان دو کشور در زمینه‌های مختلف خواهد شد.

در این ملاقات دیگر مسائل مورد علاقه دو طرف نیز مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و در پایان زاهد حمیدی هدیه‌ای از طرف وزارت کشور مالزی به سفیر کشورمان اهدا کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.