×

صدور قرار منع تعقیب برای مدیرعامل کانون هموفیلی ایران

صدور قرار منع تعقیب برای مدیرعامل کانون هموفیلی ایران

صدور قرار منع تعقیب برای مدیرعامل کانون هموفیلی ایران

صدور-قرار-منع-تعقیب-برای-مدیرعامل-کانون-هموفیلی-ایران

نماینده خواهان پرونده هموفیلی خبر داد: نماینده خواهان پرونده هموفیلی‌ها گفت: جلسه رسیدگی به چهار شکایت وزارت بهداشت از مدیرعامل کانون هموفیلی ایران در دادسرای کارکنان دولت برگزار شد. احمد قویدل در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این باره اظهار کرد: بازپرس شعبه ششم دادسرای کارکنان دولت قرار منع تعقیب مدیرعامل کانون هموفیلی ایران را در رابطه با یکی از شکایات مطروحه از سوی وزارت بهداشت ابلاغ و رسیدگی به سه شکایت دیگر را با توجه به این‌که وزارت بهداشت به صورت موازی از یکی از خبرگزاری‌ها نیز اعلام شکایت کرده بود، به شعبه دوم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت ارجاع کرد.

وی افزود: سه شکایت باقی مانده یکی مربوط به گزارش مرگ سه بیمار هموفیلی، یکی در سال گذشته و دو مورد در سال جاری در رابطه با فاکتور هفت انعقادی و شکایت دیگر در رابطه با واردات فرآورده‌های خونی انسانی از کره و آخرین شکایت در رابطه با اعلام خبر معامله وزارت بهداشت ایران با شرکت گرین کراس کره در رابطه با خرید داروهای نوترکیب (فاکتور هشت) است.

نماینده خواهان پرونده هموفیلی‌ها گفت: وکیل وزارت بهداشت مدعی است که در درجه اول موضوع مرگ سه بیمار ارتباطی به کمبود دارو نداشته و فاکتور هفت نیز به اندازه کافی در کشور موجود بوده است. این در حالی است که ادعای کانون هموفیلی ایران کمبود دارو نبوده است بلکه ممانعت از دسترسی فاکتور هفت انعقادی به علت نیاز بالای بیماران مذکور و قیمت گزاف این فرآورده‌های خونی بوده است.

وی همچنین ابراز عقیده کرد: در رابطه با شکایت دیگر، وزارت بهداشت مدعی شده است فرآورده خونی پلاسمای ساخت کره از استاندارد کافی برخوردار بوده و داشتن استانداردهای اروپایی و آمریکایی برای این وزارتخانه اجباری نیست و اعلام مفهوم استاندارد بین المللی را توسط کانون زیر سوال برده و معتقد است که این مفهوم به صورت بین المللی وجود ندارد و در این رابطه کانون چنانچه مکررا اعلام کرده معتقد است جامعه‌ای که دو فاجعه بزرگ را از نظر سلامت فرآورده‌های خونی پشت سر گذاشته است نیازمند توجه دقیق تر وزارت بهداشت و استفاده از داروهایی است که از استانداردهای بالای اروپایی و آمریکایی برخوردار باشد.

نماینده خواهان پرونده هموفیلی افزود: این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که صدها نفر از بیماران آلوده شده با صرف هزینه‌های بسیار گزاف درمان شده یا در حال درمان هستند. متاسفانه کمتر از ‌4٠ درصد بیماران تحت درمان شانس درمان را نداشته‌اند.

قوی دل افزود: آخرین شکایت وزارت بهداشت مربوط به خبر انجام معامله با شرکت کره‌ای است. دقیقا از سایت رسمی شرکت گرین کراس نقل شده و این شرکت رسما از معامله ‌٢/4 میلیون دلاری در رابطه با فاکتور هشت نو ترکیب خبر داده بود. کانون هموفیلی ایران به درستی نسبت به این خبر عکس العمل به خرج داده چرا که این تولید اولین تولید شرکت کره‌ای به صورت نو ترکیب بوده و هنوز در کشور کره مصرف نشده است.

نماینده خواهان پرونده هموفیلی افزود: جالب توجه است که پس از اعلام خبر این معامله شرکت مذکور خبر را از سایتش برداشته و وزارت بهداشت از مدیرعامل کانون اعلام شکایت کرده است. کانون هموفیلی ایران چگونگی حذف خبر مذکور را از سایت رسمی شرکت کره‌ای به وسیله نمایندگان ایرانی پیگیری کرد که شرکت مذکور اطلاعیه رسمی در رابطه با غیرواقعی بودن خبر را به کانون اعلام کرده است.

وی گفت: ما کاملا متعجب هستیم که شرکت کره‌ای که طرف معامله ایران بود و تازه به بازار داروی ایران راه یافته است چگونه خبر به قول خودشان غیر واقعی را به دنیا اطلاع رسانی کرده و وزارت بهداشت از مدیرعامل کانون هموفیلی ایران شاکی است. وی گفت: اگر چه خبر مذکور از سایت رسمی شرکت برداشته شده اما بسیاری از سایت‌های دارویی خبر ارسال محصولات کره را به ایران پوشش داده بودند. نماینده خواهان پرونده هموفیلی گفت: ما هنوز هم امیدواریم در فضای دوستانه‌تر امکان تعامل و گفت‌وگوی ما در این حوزه با وزارت بهداشت فراهم شود، اظهارنظرهای کارشناسی این کانون متکی به اطلاعات بین المللی است که حاصل عضویت ‌4٠ ساله این موسسه حامی بیماران در فدراسیون جهانی هموفیلی است

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.