×

راه اندازی ضابط ویژه خانواده

راه اندازی ضابط ویژه خانواده

راه اندازی ضابط ویژه خانواده

راه-اندازی-ضابط-ویژه-خانواده وکیل 

رئیس ستاد ملی زن و خانواده از راه‌اندازی ضابط ویژه خانواده به منظور دفاع از حریم خانواده خبر داد.

به گزارش فارس فریبا حاجی علی اظهار داشت: در سومین جلسه ستاد ملی زن و خانواده مصوب شد قوه قضائیه با همکاری نیروی انتظامی در جهت تسهیل و ارتقای نظام حقوقی خانواده بر اساس اصول و مبانی فرهنگ اسلامی و ایرانی بخش ویژه ضابط خانواده‌ را راه‌اندازی کند.

وی افزود: این طرح در قوه قضائیه مورد تأیید قرار گرفته و در جلسات تخصصی که با مسئولان این قوه برگزار کردیم با استقبال خوبی از سوی مسئولان مواجه شده‌ و قرار است به صورت تخصصی در مسائل مربوط به دعاوی خانواده ورود پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه ضابط خانواده‌ تشابهی با پلیس قضایی در کشورهای دیگر ندارد، تصریح کرد: برخلاف پلیس قضایی در کشورهای دیگر، ضابط خانواده حریم امن خانواده را به عنوان حریم خصوصی افراد مدنظر قرار داده و اجازه دخالت در این حریم را نخواهد داد و زمانی‌که این حریم خصوصی به مخاطره افتاده و افراد جرمی را مرتکب شوند که ممکن است باعث تزلزل بنیان خانواده‌ها شود، برخورد با آن بر اساس آموزه‌های اسلامی انجام می‌شود.

وی با تأکید بر این نکته که ضابط خانواده در مرحله پژوهش بوده و پس از تکمیل توسط قوه قضائیه به مرحله اجرا گذاشته می‌شود خاطرنشان کرد: مباحث خانواده به صورت تخصصی در این طرح دیده شده و نحوه رویکردمان در برخورد با حوزه خانواده مورد بازنگری قرار گرفته‌است. به‌طور مثال در دفاع از حقوق کودک کل خانواده در نظر گرفته می‌شود نه کودک به تنهایی.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.