×

شرط احتراز تکفل فرزند توسط مادر

شرط احتراز تکفل فرزند توسط مادر

شرط احتراز تکفل فرزند توسط مادر

شرط-احتراز-تکفل-فرزند-توسط-مادر وکیل 

                                          شرط احتراز تکفل فرزند توسط مادر  
هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخشنامه معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار خراسان رضوی مبنی بر تعیین شرط احتراز تکفل فرزند توسط مادر با حکم دادگاه جهت بهره‌مندی از کمک‌ هزینه عائله‌مندی و اولاد را غیرقانونی دانست و آن را ابطال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن رای شماره 146 هیات عمومی دیوان عدالت اداری در این زمینه به شرح زیر است:

«الف- با توجه به اینکه مطابق احکام مقرر در باب دوم و سوم از کتاب هشتم قانون مدنی، حضانت و نگهداری از فرزند با مقوله انفاق که از وظایف ولی قهری است، تفاوت دارد و حضانت از طفل دلالتی بر اینکه الزاماً مخارج طفل بر عهده مادر باشد ندارد بنابراین بند دو بخشنامه مورد اعتراض که پرداخت کمک هزینه عائله‌مندی را به مادرانی که فقط حق حضانت فرزند را به عهده دارند قابل پرداخت ندانسته است، با قانون مغایرتی ندارد و قابل ابطال نیست.

ب- مطابق بند چهار ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری برای اینکه کارمندان زن شاغل و بازنشسته و وظیفه‌بگیر مشمول قانون که دارای همسر نباشند و یا همسر آنان معلول ویا از کار افتاده کلی باشند بتوانند از مزایای کمک هزینه عائله‌مندی برخوردار شوند باید تکفل مخارج فرزندان خود را برعهده داشته باشند و شرط دیگری برای این امر پیش‌بینی نشده است. بنابراین بند سه بخش‌نامه مورد اعتراض در قسمت احتراز تکفل فرزند توسط مادر با حکم دادگاه مغایر حکم مقنن به شرح مذکور است و به استناد بند یک ماده 19 و ماده 42 قانون دیوان عدالت اداری رای ابطال صادر و اعلام می‌شود.»

به نقل از ایسنا
 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.