×

مجازات انتشار جزئیات مطالب دادگاه های غیر علنی در قانون

مجازات انتشار جزئیات مطالب دادگاه های غیر علنی در قانون

یک حقوقدان گفت به منظور رعایت نظم عمومی و برخی مصالح، بحث غیر علنی برگزار شدن دادگاه‌ها در قانون پیش‌بینی شده است و افشاکننده مطالب این نوع دادگاه‌ها مطابق قانون مجازات اسلامی به مجازات شنود غیرقانونی محکوم می‌شوند

مجازات-انتشار-جزئیات-مطالب-دادگاه-های-غیر-علنی-در-قانون

یک حقوقدان گفت: به منظور رعایت نظم عمومی و برخی مصالح، بحث غیر علنی برگزار شدن دادگاه‌ها در قانون پیش‌بینی شده است و افشاکننده مطالب این نوع دادگاه‌ها مطابق قانون مجازات اسلامی به مجازات شنود غیرقانونی محکوم می‌شوند.

"فرهاد شهبازوار"  با اشاره به مجازات انتشار جزئیات دادگاه‌های غیرعلنی در قانون اظهارداشت: انتشار مطالب و جزئیات احکام در دادگاه‌های غیر علنی، اقدامی غیر قانونی و غیر شرعی بوده و چنانچه اشخاص حقیقی و حقوقی به این امر اقدام کنند به جرم مفتری تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: تشخیص علنی یا غیر علنی برگزار شدن دادگاه با قاضی است و هر گونه افشای اطلاعات در صورت ارائه مدارک و مستندات به دادگاه قابلیت پیگیری دارد.

شهبازوار تصریح کرد: به منظور رعایت نظم عمومی و برخی مصالح، بحث غیر علنی برگزار شدن دادگاه‌ها در قانون پیش‌بینی شده است و افشا کننده مطالب این نوع دادگاه‌ها مطابق قانون مجازات اسلامی به مجازات شنود غیرقانونی محکوم می‌شوند.

این حقوقدان در پایان با بیان اینکه جلسات دادگاه مهدی هاشمی غیر علنی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد علنی برگزار شدن برخی دادگاه‌ها که محوریت آنها پرنده‌های خاص است، موجب افزایش اعتماد درونی افراد جامعه به دستگاه قضا می‌شود و مردم به صورت ملموس و عینی در می‌یابند که دستگاه قضا بدون هیچ گونه اغماض به پرونده‌های قضایی رسیدگی می‌کند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.