×

ناسازگاری در درون خانواده، عاملی اصلی بزهکاری در جامعه

ناسازگاری در درون خانواده، عاملی اصلی بزهکاری در جامعه

یک وکیل دادگستری گفت که ناسازگاری در درون خانواده‌ها عامل اصلی بزهکاری در جامعه است

ناسازگاری-در-درون-خانواده،-عاملی-اصلی-بزهکاری-در-جامعه

یک وکیل دادگستری گفت که ناسازگاری در درون خانواده‌ها عامل اصلی بزهکاری در جامعه است.

عشقی‌مقدم اظهار کرد: خانواده نقش به‌سزایی در تربیت افراد دارد و گسستگی‌های خانوادگی تاثیر مسلم و قطعی در بروز رفتار اجتماعی کودکان خواهد داشت.

این وکیل پایه یک دادگستری گفت: در خانواده گاهی اتفاق می‌افتد که والدین توجه بیشتری به یکی از فرزندان خود نسبت به سایرین دارند که این سبب حقارت فرزندان و احساس نفرت و بدبینی می‌شود و تاثیر مخربی در روحیه کودکان به‌جای می‌گذارد.

به گفته وی اگر خانواده‌ها نسبت به چگونگی نیازمندی‌ها، استعدادها و عواطف فرزندان خود ناآگاه باشند لطمه بزرگ و خسارت جبران‌ناپذیری متوجه شخصیت و سلامت روان کودکان است.

عشقی‌مقدم تصریح کرد: مقصود از آگاه بودن والدین تنها خواندن و نوشتن زبان مادری نیست، پایین بودن سطح فرهنگ و عدم آگاهی به مسائل علمی و پرورشی است که زمینه ساز ارتکاب جرم و انحراف به‌شمار می‌رود.

وی بیان کرد: توجه والدین به رفت و آمد فرزندان و ایجاد سرگرمی‌های سالم در محیط خانه و بیرون از آن می‌تواند به نوعی یکی از عوامل جلوگیری از انحرافات اجتماعی قلمداد شود.

عشقی‌مقدم افزود: درک مسائل دینی و توجه به ارزش‌های اسلامی از عوامل مهم در عدم شکل‌گیری انحرافات اجتماعی محسوب می شود.

وی گفت: عوامل ارثی، محیطی، فقر خانواده، خشونت و بی‌سوادی را می‌توان علل افزایش جرم و جنایت در جامعه نام برد و باید گفت فقر بی گمان بوجود آورنده سختی‌ها و ناملایمات بسیاری است که اگر نتوان با آن مبارزه کرد، انسان را به راه‌های نامعقول هدایت خواهد کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.