×

ویلای نمازی در دادگاه تجدید نظر

ویلای نمازی در دادگاه تجدید نظر

مسوول دفتر حقوقی اداره کل میراث‌ فرهنگی و گردشگری استان تهران تأکید کرد هنوز دادگاه برای بررسی درخواست تجدید نظر در رأی ویلای «نمازی» در تهران برگزار نشده است

ویلای-نمازی-در-دادگاه-تجدید-نظر وکیل 

مسوول دفتر حقوقی اداره کل میراث‌ فرهنگی و گردشگری استان تهران تأکید کرد: هنوز دادگاه برای بررسی درخواست تجدید نظر در رأی ویلای «نمازی» در تهران برگزار نشده است.

 ویلای نمازی در سال 1384 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید. مالکان این بنای تاریخی در سال 1391 درخواست تخریب و تبدیل این بنا به مجتمع اقامتی و هتل را مطرح کردند. همان زمان، مدیرکل وقت میراث فرهنگی استان تهران با این کار موافقت کرد؛ اما زمانی‌ که مشخص شد این بنا 22 آبان 1386 در فهرست آثار ملی ثبت شده است، این درخواست لغو شد. همین اقدام باعث اعتراض مالکان شد، به همین دلیل آن‌ها با شکایت به دیوان عدالت اداری، درخواست خروج اثر از فهرست آثار ملی را مطرح کردند و به خواسته‌ی خود نیز رسیدند. حالا آن‌ها مجوز تخریب و نوسازی با تراکم 30 طبقه را گرفته‌اند.

کیانوش تکلو مسوول دفتر حقوقی اداره کل میراث‌ فرهنگی و گردشگری استان تهران درباره‌ی پیگیری‌های این دفتر در زمینه‌ی رأی دیوان عدالت اداری، اظهار کرد: پس از صدور رأی دیوان عدالت اداری که به نفع بهره‌بردار بود، حدود یک‌ماه پیش، در دادخواستی به شعبه‌ی تجدید نظر دیوان عدالت اداری، درخواست تجدید نظر در این رأی را دادیم که پرونده هنوز در این مرحله باقی مانده است.

کارکرد دیوان عدالت اداری به زبان ساده - پاسخ شورای نگهبان به استعلامات رییس دیوان عدالت اداری 

او به خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به این‌که زمان دادرسی درخواست‌ها هیچ‌گاه به‌صورت مشخص اعلام نمی‌شود، باید منتظر اعلام زمان دادگاه تجدید نظر باشیم.

وی با تأکید بر این‌که دیوان عدالت اداری تا شش‌ماه پیش هر حکمی که صادر می‌کرد‌، قطعی بود و پس از صدور رأی، اجرای آن بلافاصله انجام می‌شد‌، افزود: پس از بازنگری در قانون دیوان عدالت اداری، آرای قطعی نیز قابل تجدید نظر شده و به همین دلیل، اکنون این حکم در مرحله‌ی تجدید نظر است.

ویلای نمازی ساختمانی مسکونی متعلق به دوره‌ی پهلوی دوم در تهران است که توسط «جو پونتی» معمار ایتالیایی طراحی و بین سال‌های 1957 تا 1964 میلادی ساخته شد. نمای پاسیوی این بنا با سرامیک‌کاری‌ «فاوستو ملوتی» هنرمند ایتالیایی تزیین شده است. این بنای تاریخی در شمیرانات، خیابان نیاوران، خیابان عمار قرار دارد.

 تغییر رویه ها در قانون جدید دیوان عدالت اداری - انتشار کتاب جایگاه و صلاحیت های دیوان عدالت اداری در نظام حقوقی ایران 

مالکان این خانه، مجوز تخریب و نوسازی با تراکم 30 طبقه را گرفته‌اند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.