×

ایران دارای قدرت کشف 65 درصدی جرایم سایبری است

ایران دارای قدرت کشف 65 درصدی جرایم سایبری است

رییس پلیس فتای کشور گفت پلیس سایبری ایران دارای قدرت کشف 65 درصد جرایم سایبری است

ایران-دارای-قدرت-کشف-65-درصدی-جرایم-سایبری-است وکیل 

رییس پلیس فتای کشور گفت: پلیس سایبری ایران دارای قدرت کشف 65 درصد جرایم سایبری است.

 سردار هادیان‌فر، رییس پلیس فتای کشور در مراسم افتتاحیه دومین کارگاه آموزش منطقه‌ای مبارزه با جرائم سایبری گفت: پلیس سایبری ایران تاکنون توانسته است با اقدامات اساسی خود دستاوردهایی مانند ارتقای امنیت و احساس امنیت برای کاربران در فضای آنلاین و خانواده‌ها و افزایش خطرپذیری ارتکاب جرایم برای مجرمین و بزه‌کاران ایجاد و توسعه ارتباطات و همکاری‌های بین‌المللی و توسعه کسب و کار را فراهم سازد.

وی افزود: پلیس سایبری ایران دارای قدرت کشف 65 درصد جرایم سایبری است و همچنین با توجه به رشد و توسعه بعد بین‌المللی جرایم سایبر توانسته‌ایم در راستای اهداف سازمان‌های مهم بین‌الملل مثل UNODC و سازمان اینترپل و IGCI قوانین و معاهدات بین‌المللی اقدامات بسیار گسترده و مناسبی را برای توسعه تعامل و همکاری موثر برای مقابله و مبارزه با جرایم سایبری بین‌المللی سازماندهی نماییم و افزایش تعامل و همکاری با پلیس‌های دیگر کشورها در پی جویی جرایم سایبری یکی از اولویت‌های اساسی پلیس سایبری ایران است.

هادیان‌فر ادامه داد: پلیس سایبری ایران برای همکاری در مبارزه با جرایم سایبری سازمان یافته بسیار جدی است و این مهم را می‌توان از نحوه همکاری این پلیس یا سازمان‌های بین‌المللی نظیر اینترپل و بالاخص IGCI دریافت. امیدواریم زمینه‌های مشترک همکاری بیشتری با سازمان‌های بین‌المللی نظیر UNODC و اکو را داشته باشیم و بتوانیم همکاری‌های فنی را افزایش دهیم.

وی درخاتمه گفت: در پایان 4 پیشنهاد مطرح می‌نمایم که امیدوارم در دستور کار و مصوبات نشست قرار گیرد. اولین پیشنهاد این است که سازمان UNODC باید در قالب یک طرح جامع مهم در صحن سازمان ملل متحد پیشنهاد مدیریت اینترنت دنیا را در غالب مدیریت سازمان ملل مطرح نماید و انحصار مدیریت اینترنت جهان را که امروز تبدیل به ابزاری استعماری و جاسوسی به نفع آمریکا از کشورها و مردم جهان گردیده، از دست این کشور خارج نماید.

رییس پلیس فتای کشور در تشریح پیشنهادهای بعدی گفت: در حوزه سایبر عقب‌ماندگی هر کشوری تهدیدی است برای تمام کشورها، ایجاد منطقه‌بندی و انتخاب کشور معین و پشتیبانی مالی و فنی سازمان UNODC به منظور ایجاد آموزش و ظرفیت‌سازی کشورهای عقب‌مانده در این حوزه امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی گفت: ایجاد بستری ارتباطی شبیه سامانه 24/7/ سازمان اینترپل برای کشورهای عضو UNODC به منظور تبادل اطلاعات و تجربه و اشتراک‌گذاری جرایم و مجرمین، کار ارزشمندی خواهد بود.هادیان‌فر ادامه داد: تدوین قوانین بین‌المللی توسط UNODC در زمینه پیشگیری، مبارزه با جرایم و حملات سایبری و گروه‌های تروریستی و سازمان‌یافته امری ضروری و مهم است که این موضوع یکی از چالش های بزرگ در زمینه پیشگیری و مبارزه با جرایم سایبری در دنیا مطرح است.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.