×

از علل افزایش مصرف شیشه،کاهش قیمت آن است

از علل افزایش مصرف شیشه،کاهش قیمت آن است

مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی کشور، از وجود یک میلیون و 350 هزار معتاد به مواد مخدر در سطح کشور خبر داد

از-علل-افزایش-مصرف-شیشه،کاهش-قیمت-آن-است

مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی کشور، از وجود یک میلیون و 350 هزار معتاد به مواد مخدر در سطح کشور خبر داد.

 دکتر محمدرضا قدیرزاده در همایش علمی یک روزه «پیامدهای سوءمصرف مواد مخدر و روانگردان» از افزایش تعداد زنان شیشه‌ای در کشور خبر داد و افزود: امروزه در برخی آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های زنانه شیشه را به صورت قرص و کمپسول به عنوان داروی لاغری در اختیار خانم‌ها قرار داده و آن‌ها هم بدون اطلاع اقدام به مصرف می‌کنند.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی کشور، 45 درصد افراد جامعه را درگیر اعتیاد دانست و گفت: متاسفانه در حال حاضر در کشور از هر هفت نفر یک نفر درگیر اعتیاد بوده و 216 هزار و 785 نفر زندانی در کشور وجود دارد.

وی با تاکید بر حل مسائل روانگردان و مواد مخدر گفت: اگر این مسائل در جامعه حل شود کل سیستم‌های امنیتی و بهداشتی کشور حل خواهد شد.

قدیرزاده تصریح کرد: در سال گذشته اعتیاد به مواد مخدر در 55 درصد منجر به طلاق، 65 درصد منجر به همسرآزاری، 30 درصد کودک آزاری، 40 درصد منجر به سرقت و 25 درصد منجر به قتل شده است.

وی از انهدام 400 کارگاه شیشه در سال گذشته در کشور خبر داد و اظهار کرد: طبق نظرسنجی های صورت گرفته، 92 درصد افراد جامعه اولین نگرانی خود را مواد مخدر مطرح کردند.

وی بیشترین میزان مصرف مواد در دنیا را بعد از الکل، حشیش و آمفتامین دانست و افزود: این در حالیست که بیشترین میزان مصرف مواد مخدر در کشور به ترتیب تریاک، هروئین و شیشه هستند.

قدیرزاده وضعیت استان همدان را نگران کننده ارزیابی کرد و گفت: از علل افزایش شیشه در کشور کاهش قیمت این ماده بوده است.

وی عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر کشور ما یکی از صادرکنندگان شیشه در دنیاست و 25 استان نیز که در راس آن‌ها آذربایجان غربی، تهران و البرز قرار دارند از تولیدکنندگان شیشه محسوب می‌شوند.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی کشور معتقد است که مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص عدم اجرای پنج ساله قانون روانگردان باید جوابگو باشد.

وی مواد تشکیل دهنده شیشه را ید، فسفر و افترین دانست و گفت: ساخت و تهیه این ماده با هزینه کم، بسیار آسان است.

قدیرزاده تعداد افرادی که اقدام به تزریق مواد مخدر می‌کنند را در کشور رو به افزایش اعلام کرد و گفت: زمان نگران کننده و اثرگذاری شیشه 14 ساعت اول بوده که فرد با تزریق سریع تر به اوج می رسد و با بالا رفتن اوج به وسیله این ماده، میزان جرم و جنایت از جمله دزدی و قتل به ویژه قتل های ناموسی افزایش می یابد.

وی بیشترین مراجعه کنندگان به اورژانس ها را افراد شیشه ای دانست و ادامه داد: این مسئله زنگ خطری برای کشور است.

قدیرزاده در پایان مهمترین عوارض شیشه را مختل شدن مغز، پرخاشگری، رفتارهای تهاجمی، عدم درک زمان و مکان، اختلالات شناختی و برانگیختگی امیال جنسی عنوان و تصریح کرد: از توهم های مصرف شیشه می توان به هزیان کنترل شدن و خیانت همسر اشاره کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.