×

جرم انگاری در افزایش نرخ باروری کارساز نیست

جرم انگاری در افزایش نرخ باروری کارساز نیست

یک حقوقدان گفت جرم انگاری در امر افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت، نه تنها کار ساز نیست بلکه بازدارنده نیز نخواهد بود

جرم-انگاری-در-افزایش-نرخ-باروری-کارساز-نیست

یک حقوقدان گفت: جرم انگاری در امر افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت، نه تنها کار ساز نیست بلکه بازدارنده نیز نخواهد بود.

پیش نیاز سیاست های افزایش جمعیت - شورای نگهبان ایرادات طرح افزایش نرخ باروری را اعلام کرد - جرم انگاری در افزایش نرخ باروری کارساز نیست - طرح افزایش نرخ باروری منطبق با سیست های ابلاغی رهبری نیست 

"سعید خورشیدی" ، ضمن انتقاد از طرح "افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت" اظهار داشت: طرح افزایش جمعیت باید هدفمند باشد وگرنه مشکلات در این زمینه ادامه خواهد یافت، بنابراین ما نیازمند برنامه‌ای جامع در این رابطه هستیم.

تصویب کلیات طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت - هاشمی : طرح افزایش نرخ باروری خلاف آزادی انسانهاست - اجماع حقوقدانان بر تجدیدنظردر طرح افزایش نرخ باروری 
 
وی با بیان اینکه  در نظر گرفتن مجازات در طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت روند مطلوبی نیست، ادامه داد:‌ مسئولین باید شرایطی را به وجود آورند که جمعیت افزایش پیدا کند نه اینکه در این زمینه جرم انگاری کنند.
 
خورشیدی تصریح کرد: تصویب قوانینی که به سمت جریمه و مجازات پیش می‌رود یعنی همان جرم انگاری در امر افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت، نه تنها کار ساز نیست بلکه بازدارنده نیز نخواهد بود.

حذف سیاست های تشویقی طرح افزایش جمعیت 
 
این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: باید راه‌هایی که برای افزایش جمعیت پیش‌بینی و پیشنهاد می‌شود از جهات مادی و معنوی موجب تشویق افراد بر افزایش باروری شود به عنوان مثال رایگان شدن هزینه زایمان و... تاثیر مطلوبی در افزایش نرخ جمعیت دارد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.