×

85 درصد از کودکان‌ کار تهران شهرستانی هستند

85 درصد از کودکان‌ کار تهران شهرستانی هستند

85 درصد از کودکان‌ کار تهران شهرستانی هستند

85-درصد-از-کودکان‌-کار-تهران-شهرستانی-هستند وکیل 

مدیر کل بهزیستی استان‌تهران در گفتگو با ایلنا:
85 درصد از کودکان‌کار تهران شهرستانی هستند

تا زمانی که مسئولان حکومتی ، اجرایی و تصمیم‌گیران کشور به مسائل اجتماعی همانند بخش عمرانی نگاه نکنند ،‌هیچ مشکلی دراین بخش حل نمی‌شود/تنها 15 درصد کودکان‌کار به تهران تعلق دارند/اهمیت مسائل اجتماعی هم‌تراز سیاست است.

ایلنا: مدیر کل بهزیستی استان‌تهران گفت: 85 درصد کودکان کار و خیابان مربوط به سایر شهرستان‌ها بوده و تنها 15 درصد به تهران تعلق دارد.

ظاهر رستمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد کودکان خیابانی و ساماندهی کودکان کار تاکید کرد: باید پذیرفت که نگاه غیر تخصصی و مقطعی برای این مجموعه نمی‌تواند معضلی را حل کند و تا زمانی که مسئولان حکومتی ، اجرایی و تصمیم‌گیران کشور به مسائل اجتماعی همانند بخش عمرانی نگاه نکنند ،‌هیچ مشکلی دراین بخش حل نمی‌شود.

او با بیان این که ابتدا باید مشکلات اصلی کودکان کار و خیابان را آسیب‌شناسی کرد افزود: اگر برای مسائل اجتماعی اولویتی قائل نشویم و بعد از مسائل عمرانی به این بخش توجه کنیم ، مشکلی حل نشده و بی‌فایده است.

رستمی با ارائه آماری از تعداد کودکان‌کار و خیابان در کشور و تهران تصریح کرد: متاسفانه به دلیل ناکارآمدی در ساماندهی کودکان‌کار و خیابان سرریز کودکان استان‌های دیگر به تهران زیاد بوده به طوریکه 85 درصد کودکان کار و خیابان مربوط به سایر شهرستان‌ها و تنها 15 درصد به تهران تعلق دارد.

او افزود : از میان 85 درصد فوق، تعداد زیادی از آنها افغانی هستند که برای بازگرداندن آنها به استان و شهرهایی محل سکونتشان مشکلاتی وجود دارد.

به گفته مدیر کل بهزیستی استان‌تهران قبل از احتمال بروز مسائل اجتماعی باید آنرا رصد و پیشگیری کنیم، در غیر این صورت نباید دست به آبادانی در هیچ زمینه‌ای زد ، این در‌حالی است که در حال‌حاضر این شرایط در کشور برعکس شده و ابتدا بدون اعمال نگاه پیشگیرانه و اجتماعی در کشور، کارهای عمرانی می‌شود .

او افزود: اهمیت بخش اجتماعی هم تراز با بخش‌های عمرانی، اقتصادی و حتی سیاسی است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.