×

200 کودک‌ کار عضو جمعیت تلاش برای جهانی‌شایسته سرگردان خیابان‌ها

200 کودک‌ کار عضو جمعیت تلاش برای جهانی‌شایسته سرگردان خیابان‌ها

200 کودک‌ کار عضو جمعیت تلاش برای جهانی‌شایسته سرگردان خیابان‌ها

200-کودک‌-کار-عضو-جمعیت-تلاش-برای-جهانی‌شایسته-سرگردان-خیابان‌ها

با پلمپ دفتر انجمن از سوی پلیس‌امنیت صورت گرفت:
200کودک‌کار عضو «جمعیت تلاش برای جهانی‌شایسته» سرگردان خیابان‌ها

دفتر جمعیت تلاش برای جهان شایسته کودکان هفته گذشته از سوی پلیس امنیت پلمپ شده است/ اغلب اعضاء کودکان افغانی ـ ایرانی، فاقد شناسنامه و غیره هستند که از این مرکز خدمات دریافت می‌کردند/این انجمن از5سال پیش فعالیت می‌کرد.

ایلنا: یکی از فعالان حوزه کودکان کار و خیابان از نامعلوم‌بودن شرایط 200 کودک تحت پوشش جمعیت «تلاش برای جهان شایسته کودکان» پس از پلمپ این مرکز ابراز نگرانی کرد.
یکی از فعالان دفتر «جمعیت تلاش برای جهانی شایسته کودکان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا تاکید کرد: متاسفانه انجمن‌هایی که در ایران فعالیت می‌کنند به هر دلیلی ترس از بسته شدن و توقف فعالیت‌هایشان دارند.

او افزود:‌ فعالان اجتماعی در ایران باید از موانع بی‌شمار و هفت‌خان‌های رستم زیادی بگذرند تا بتوانند مجوز گرفته و اقدامات داوطلبانه خود را دنبال کنند.
این فعال حوزه کودکان کار ادامه داد: ‌جمعیت «تلاش برای جهانی شایسته کودکان» که از سال 83 تاکنون در زمینه مشکلات و مسائل کودکان فعال بوده تاکنون دو بار برای دریافت مجوز اقدام کرده و هر دو بار تا مراحل پایانی رفته اما مسئولان امنیتی کشور از ارائه مجوز به مرکز خودداری کرده‌اند.

او با بیان اینکه مقامات امنیتی به دلایل نامعلوم اقدام به تعطیل کردن این مرکز کرده‌اند تصریح کرد: این جمعیت بیش از 200 کودک کار و بازمانده از تحصیل را تحت پوشش خدماتی همچون مددکاری، بهداشتی، درمانی، آموزش ابتدایی «در حد خواندن و نوشتن و نه دادن مدرک»‌ و رفع مشکلات خانوادگی قرار داده و در حال حاضر نگران این کودکان هستیم. چرا که پس از پلمپ این مرکز تمام کودکان پراکنده شده و وضعیت نامعلوم دارند.

این فعال حوزه کودکان کار و خیابان گفت: داوطلبانه کار کردن برای کودکان و حساس بودن این اقدام منجر شده که اغلب برای حمایت از کودکان کار و خیابان در برابر دولت جبهه‌گیری کنیم اما این جبهه‌گیری به معنی مخالفت با دولت نیست بلکه تمام حرف انجمن‌های حمایتی این است که کشوری با این میزان ثروت و منابع نباید کودک کار و بازمانده ازتحصیل داشته باشد.
او ادامه داد: 200 کودکی که عضو جمعیت جهان شایسته برای کودکان هستند از سوی مسئولان و فعالان این جمعیت به سختی جذب و ثبت‌نام شده‌اند و اغلب آنها کودکان افغانی ـ ایرانی، فاقد شناسنامه و غیره هستند که از این مرکز خدمات دریافت می‌کردند.

این فعال دفتر جمعیت تلاش برای جهان شایسته کودکان تصریح کرد: برای فعالان حوزه کودک که به طور داوطلبانه کار می‌کنند، نژاد، مذهب و حتی رنگ پوست کودکان اهمیتی ندارد بلکه مسئله اصلی کار کودکان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دفتر جمعیت تلاش برای جهان شایسته کودکان واقع در شهر ری که نزدیک به پنج سال در زمینه مشکلات ومعضلات کودکان فاقد شناسنامه، کار، دور مانده از تحصیل و غیره فعالیت کرده، 200 کودک 7 تا 17 سال را تحت پوشش داشته که هفته گذشته از سوی پلیس امنیت پلمپ شده است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.