×

ترکیب نگاه قضایی و دانشگاهی باعث تحقق اهداف پیشگیری می شود

ترکیب نگاه قضایی و دانشگاهی باعث تحقق اهداف پیشگیری می شود

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری اظهار داشت ترکیب نگاه قضایی و دانشگاهی می تواند نگاه مدیریتی صحیحی را در جهت تحقق اهداف پیشگیری ایجاد کند

ترکیب-نگاه-قضایی-و-دانشگاهی-باعث-تحقق-اهداف-پیشگیری-می-شود

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری اظهار داشت: ترکیب نگاه قضایی و دانشگاهی می تواند نگاه مدیریتی صحیحی را در جهت تحقق اهداف پیشگیری ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به جایگاه انسان و حفظ کرامت انسانی در مبانی دینی و قانونی کشور اشاره کرد و بیان داشت: این موضوع در تمامی برنامه ها و برنامه ریزی های این معاونت پیگیری می شود.

پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی - آشنایی با رویه های بین المللی پیشگیری از جرم - بررسی مقایسه ای انواع پیشگیری از جرم - نقش پلیس در پیشگیری از وقوع جرم - بازدارندگی و نقش آن در پیشگیری از جرم 

وی در ادامه به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی پرداخت و گفت: یکی از وظایف مهم قوه قضائیه  پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی است که انجام این وظیفه به منظور حفظ جایگاه انسان و حفظ کرامت انسانی است.

امیری اصفهانی گفت: همه ما وظیفه داریم تلاش کنیم تا به سمت جامعه سالم و عاری از آسیب های اجتماعی حرکت کنیم که این حرکت نیز بایستی مبتنی بر اصول علمی انجام شود. چشم انداز و هدف معاونت نیز پایین آوردن شاخص های جرم، ارتقای ارزشهای اسلامی و سوق دادن جامعه به سمت جامعه سالم است و فرمایشات مقام معظم رهبری نیز در خصوص پیشگیری تاکید بر رویکردی کاملا علمی و مبتنی بر مشارکت اجتماعی است.

وی با توجه به حضور علما و نخبگان در انجمن های علمی بیان داشت: بطور طبیعی مجموعه هایی که متشکل از علما و نخبگان هستند بایستی مورد توجه قوه قضائیه باشد که در این معاونت این دیدگاه وجود دارد و به همین منظور این همکاری مشترک شکل گرفته است.

امیری اصفهانی گفت: برخورد قضایی با جرائم و آسیب های اجتماعی تنها راه مواجه با این مسئله نیست و سایر روش های علمی نیز می تواند راهگشا باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم بتواند از ظرفیت های انجمن های علمی بخصوص انجمن علمی روانشناسی ایران در راستای دستیابی به اهداف پیشگیری استفاده نماید.

امیری اصفهانی اظهار داشت: ترکیب نگاه قضایی و دانشگاهی می‌تواند نگاه مدیریتی صحیحی را در جهت تحقق اهداف پیشگیری ایجاد کند.

وی همچنین از انجمن روانشناسی درخواست کرد که در تدوین سیاست های پیشنهادی برنامه ششم با معاونت همکاری داشته باشد.

قائم مقام معاونت همچنین از تلاش های اداره کل پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی به خاطر برقرای ارتباط با انجمن های علمی و انجام فعالیت های پیشگیرانه مبتنی بر رویکردهای علمی تقدیر کرد.

در پایان نیز  سند سه جانبه ای در خصوص برگزاری پنجمین کنگره سالانه روانشناسی بین اداره کل پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی، مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی معاونت اجتماعی و  پیشگیری از وقوع جرم  و انجمن علمی روانشناسی ایران امضا و مبادله شد.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.