×

ضرورت رفع خلاءهای قانونی جرم اسیدپاشی-آیا مجازات تعیین شده برای این مجرمین بازدارنده است؟

ضرورت رفع خلاءهای قانونی جرم اسیدپاشی-آیا مجازات تعیین شده برای این مجرمین بازدارنده است؟

معاون رئیس دیوان عدالت اداری در امور شعب گفت مجرمان اسیدپاشی طبق ماده 612 قانون تعزیرات، به سه تا ده سال حبس تعزیری محکوم می‌شود، ولی به نظر نمی‌رسد این مجازات از بازدرندگی لازم برخوردار باشد

ضرورت-رفع-خلاءهای-قانونی-جرم-اسیدپاشی-آیا-مجازات-تعیین-شده-برای-این-مجرمین-بازدارنده-است؟ وکیل 

معاون رئیس دیوان عدالت اداری در امور شعب گفت: مجرمان اسیدپاشی طبق ماده 612 قانون تعزیرات، به سه تا ده سال حبس تعزیری محکوم می‌شود، ولی به نظر نمی‌رسد این مجازات از بازدرندگی لازم برخوردار باشد.

عوامل اسید پاشی در جامعه چیست ؟ - مجازات جرم اسید پاشی در قوانین موضوعه - نگاهی نو به ماهیت جرم و مجازات اسیدپاشی - اسیدپاشی ، لزوم اقدام قانونگذار 

"حجت‌الاسلام والمسلمین موسی قربانی"  با اشاره به جرم اسیدپاشی و خلاءهای قانونی در این زمینه اظهار داشت: این جرم  اختصاص به بخش تعزیرات دارد و این در حالی است که جرائم مربوط به مبحث تعزیرات هنوز به مجلس شورای اسلامی ارسال نشده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که در  اسیدپاشی مجرم  با قصد و آگاهی از عواقب عمل خود دست به ارتکاب چنین بزهی می‌زند، لذا مجازات آن قصاص نفس است و حیات جامعه مستلزم رعایت این حکم است چرا که این امر نقش مهمی در پیشگیری از ارتکاب جرائم دارد.

حجت‌الاسلام قربانی با بیان اینکه حکم قصاص متناسب با اصل تناسب بین جرم و مجازات است، گفت: این اصل در قانون پیش‌بینی شده است و چنانچه اولیای دم، اعلام رضایت نکنند، فردی که مبادرت به اسیدپاشی کرده، قصاص خواهد شد.

معاون رئیس دیوان عدالت اداری در امور شعب در پایان خاطر نشان کرد: در جرم اسیدپاشی حتی با رضایت اولیای دم، حق حکومت باید اعمال شود، بنابراین مجرم از باب جنبه عمومی جرم مستنداً به ماده 612 قانون تعزیرات، به سه تا ده سال حبس تعزیری محکوم می‌شود ولی به نظر نمی‌رسد این مجازات از بازدرندگی لازم برخوردار باشد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.