×

دولت به وعده های داده شده به پرستاران عمل کند

دولت به وعده های داده شده به پرستاران عمل کند

رییس هیأت‌مدیره نظام پرستاری تهران با انتقاد از اجرا نشدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پس از گذشت 7 سال از تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد در جلسه‌ای که اخیرا با معاون درمان وزارت بهداشت داشتیم، ایشان خیلی صریح و شفاف گفت که زیر بار اجرای این قانون نمی‌رود

دولت-به-وعده-های-داده-شده-به-پرستاران-عمل-کند وکیل 

رییس هیأت‌مدیره نظام پرستاری تهران با انتقاد از اجرا نشدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پس از گذشت 7 سال از تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در جلسه‌ای که اخیرا با معاون درمان وزارت بهداشت داشتیم، ایشان خیلی صریح و شفاف گفت که زیر بار اجرای این قانون نمی‌رود.

همین چند وقت پیش بود که سازمان نظام پرستاری بعد از اجرای قانون تعرفه‌گذاری، در اعتراض به افزایش 300 درصدی بعضی از پزشکان بیانیه‌ای صادر کرد که در آن گفته بود نسبت به افزایش دستمزد پزشکان، دستمزد پرستاران افزایش بسیار کمی داشته. اما قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، بیش از 7 سال است که تصویب شده اما هنوز اجرایی نشده است. این قانون در تابستان 1386 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

قانون ایجاد سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران - مسئولیت های قانونی حرفه پرستاری  

 یعقوب قدسیان، رییس هیأت‌مدیره نظام پرستاری تهران به مشکلات جامعه پرستاری با وزارت بهداشت اشاره کرده و گفته: ما با دولت قبل مشکلی نداشتیم چون با پرستاران مقابله نمی‌کردند و فقط قول می‌دادند. اما، وزارت بهداشت  دولت یازدهم به صورت علنی با جامعه پرستاری مقابله می‌کند و زیربار خواسته‌های پرستاران نمی‌رود.وی با عنوان این مطلب که دولت قبل با وعده‌هایی که می‌داد زمان را می‌خرید، افزود: آن موقع هم برای پرستاران کاری انجام نمی‌شد اما حداقل وعده می‌دادند. اما در این دولت، نه تنها وعده نمی‌دهند که مقابله هم می‌کنند. قدسیان به دیدار اخیرشان با دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: خواسته ما این است که قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پس از گذشت 7 سال از تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، اجرا شود ولی دکتر آقاجانی به‌صورت علنی به ما گفت که زیر بار اجرای آن نمی‌رود.

رییس هیأت مدیره نظام پرستاری تهران، دلیل معاون درمان وزارت بهداشت برای اجرا نکردن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را، نبود بودجه و پول عنوان کرد و افزود: وزارت بهداشت می‌گوید پول نداریم و مجلس خودش محل تامین اعتبار آن را پیدا کند.قدسیان با انتقاد از موضع معاون درمان وزارت بهداشت، اظهار کرد: آنها اگر بخواهند قانون را اجرا کنند، پول هست. در دولت قبل، تصمیم گرفته شد 10 درصد از سرانه درمان به این امر اختصاص یابد که چنین نشد. ضمن اینکه دولت یازدهم به اندازه کافی پول به حوزه سلامت تزریق کرده و اگر بخواهند می‌توانند قانونی را که 7 سال است خاک می‌خورد اجرا کنند.وی در پاسخ به این سوال که اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری چقدر بودجه و اعتبار می‌خواهد، گفت: قبلا یک‌بار عنوان شده بود که 12 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد ولی ما معتقدیم که با 3 هزار میلیارد تومان هم می‌توان این قانون را اجرا کرد. ضمن اینکه جامعه پرستاری فقط می‌خواهد تعامل و همکاری وزارت بهداشت را ببیند و اگر آنها قول بدهند که این قانون را اجرا می‌کنند، جامعه پرستاری هم با آنها مدارا و تعامل می‌کند.قدسیان با اشاره به موضع منفی معاون درمان وزارت بهداشت در ارتباط با اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، تاکید کرد: متاسفانه وقتی وزارت بهداشت نسبت به خواسته پرستاری بی‌اعتنایی می‌کند، مجبوریم از راه‌های قانونی اقدام کنیم.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.