×

با تصویب مجلس در اجرای امر به معروف اتومبیل و قسمتهای مشترک آپارتمان جزو حریم خصوصی محسوب نمی شود

با تصویب مجلس در اجرای امر به معروف اتومبیل و قسمتهای مشترک آپارتمان جزو حریم خصوصی محسوب نمی شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با خصوصی‌شدن قسمت‌های مشترک آپارتمان‌ها و نیز وسایل نقلیه جهت اجرای امر به معروف و نهی از منکر مخالفت کردند

با-تصویب-مجلس-در-اجرای-امر-به-معروف-اتومبیل-و-قسمتهای-مشترک-آپارتمان-جزو-حریم-خصوصی-محسوب-نمی-شود وکیل 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با خصوصی‌شدن قسمت‌های مشترک آپارتمان‌ها  ( مقالات مرتبط با آپارتمان - سوالات مرتبط با آپارتمان ) و نیز وسایل نقلیه جهت اجرای امر به معروف و نهی از منکر مخالفت کردند.

 نمایندگان در نشست (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکربا اصل ماده 5 آن موافقت کردند که براساس آن اتومبیل و آپارتمان جزو حریم‌های خصوصی به حساب نمی‌آید.

حقوق شهروندی و فرهنگ آپارتمان نشینی - دستورالعمل تفکیک آپارتمان ها - پیشگیری از مشکلات حقوقی در آپارتمان نشینی - آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان ها - حقوق آپارتمان نشینی ها - بایدها و نبایدهای آپارتمان نشینی

لازم به ذکر است این ماده با 141 رأی موافق، 45 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 222 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

براساس ماده 5 این طرح در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نمی‌توان متعرض حیثیت، جان، مال، مسکن،‌ شغل و حریم خصوصی و حقوق اشخاص گردید، مگر به حکم مرجع قضایی یا به موجب قانون

در تبصره این ماده نیز آمده است اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می‌گیرند، مانند قسمت‌های مشترک آپارتمان‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و نیز وسایل نقلیه مشمول  حریم‌ خصوصی موضوع این قانون نیست.

گفتنی است محمدمهدی مفتح نماینده تویسرکان در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد حذف آپارتمان‌ها  ( مقالات مرتبط با آپارتمان - سوالات مرتبط با آپارتمان ) و وسایل نقلیه از تبصره ماده فوق را داد که مورد موافقت قرار نگرفت.

همچنین محمدحسین میرمحمدی در جریان بررسی این ماده پیشنهاد حذف حکم مرجع قضایی را داد که این پیشنهاد نیز مورد موافقت قرار نگرفت.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.