×

تشکیل بانک جامع اطلاعاتی کودکان تا پایان سال

تشکیل بانک جامع اطلاعاتی کودکان تا پایان سال

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت که تا پایان سال جاری بانک جامع اطلاعاتی کودکان تشکیل می‌شود

تشکیل-بانک-جامع-اطلاعاتی-کودکان-تا-پایان-سال

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت که تا پایان سال جاری بانک جامع اطلاعاتی کودکان تشکیل می‌شود.

 مظفر الوندی در نشستی با عنوان نقش رهبران دینی در پیشگیری از خشونت علیه کودکان، اظهار کرد: یکی از مباحث مهمی که در ابتدای تشکیل مرجع ملی حقوق کودک مورد توجه قرار گرفت، موضوع خشونت علیه کودکان در ابعاد مختلف روحی و روانی و جسمی بوده است.

خشونت عامل بزهکاری اطفال - استفتا درباره تنبیه و کودک آزاری - از سوء رفتار تا کودک آزاری - مطالعه جرم شناختی و حقوقی بزه کودک آزاری - کودک آزاری چیست ؟  - کودک در لایحه آیین دادرسی کیفری - کودکان بزهکار و بزه دیده در حقوق ایران 

وی ادامه داد: گرچه سازمان ملل متحد به طور عمومی موضوع خشونت علیه کودکان را در صدر برنامه‌های خود عنوان کرده، اما به طور ویژه پیشنهاد رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبنی بر جهانی عاری از خشونت را با اجماع تصویب کرد.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک تصریح کرد: مرجع ملی  حقوق کودک در حال حاضر علاوه بر برگزاری این نشست‌ها که با محوریت نقش رهبران دینی و مذهبی شکل شده در 2 یا 3 زمینه دیگر نیز در خصوص خشونت اقداماتی را در دست اجرا قرار داده است که می‌توان به تشکیل کارگروه ویژه هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های ذیربط برای جلوگیری از خشونت اشاره کرد که جلسات آن در حال حاضر به صورت منظم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پس از تعیین مصادیق خشونت و شناسایی نمایندگان ذیربط اقدام به تشکیل کمیته بین بخشی با حضور دستگاه‌ها خواهیم کرد. همچنین بررسی اولویت‌های حمایت از کودکان به عنوان پروژه‌ تحقیقاتی و علمی با نظرخواهی از صدها تن از تصمیم گیران، کارشناسان و نمایندگان در دستور کار است.

الوندی افزود: مقدمات اجرایی تشکیل بانک جامع اطلاعاتی کودکان و نوجوانان آغاز شده و تا پایان سال جاری فازهای اصلی آن عملیاتی خواهد شد.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک درباره نقش رهبران دینی و مذهبی تصریح کرد: در 4 محور بحث خشونت مطرح و برای هر یک از موضوعات نشست یک روزه‌ای تدارک دیده شده است که نشست اول با محوریت تبعیض در تیر ماه برگزار شد و نشست دوم صبح امروز تحت عنوان نقش رهبران دینی در پیشگیری از خشونت علیه کودکان در حال برگزاری است و همچنین نشست‌های بعدی در روزهای آتی با محوریت ازدواج‌های زودهنگام و اجباری و خشونت‌های جنسی برگزار می‌شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.