×

استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی باید فرهنگسازی شود

استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی باید فرهنگسازی شود

رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت همایش اسکودا در کرمان از نظر کیفیت و به خصوص نسبت به سال‌های گذشته بهتر برگزار شد

استفاده-صحیح-از-شبکه-های-اجتماعی-باید-فرهنگسازی-شود وکیل 

رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: همایش اسکودا در کرمان از نظر کیفیت و به خصوص نسبت به سال‌های گذشته بهتر برگزار شد.

 "ملک‌شاهی" شامگاه پنجشنبه در پایان بیست و سومین همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در کرمان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم به لحاظ طرح موضوعات و هم افرادی که شرکت کرده بودند سطح همایش بالاتر بود چراکه حضور نمایندگان مجلس امری بی‌سابقه و ناشی از تعامل مدیران کانون وکلای استان با نمایندگان مردم بود.

رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ارتباطات نیاز به تقویت دارد بیان کرد: یعنی بایستی هم از طرف مردم ارتباط بهتری با دستگاه قضایی ایجاد شود و هم پاسخگویی خوبی از سوی مسوولین قضایی به نیازهای مردم داده شود ضمن اینکه تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

ملک‌شاهی سپس در مورد شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: این شبکه‌ها وسیله هستند و می‌توانند قابلیت برقراری ارتباط خوب و مفید داشته باشند و یا اعمالی بیهوده و بعضاً خلاف اما آنچه که مسلم است این وسایل به خودی خود تخلف محسوب نمی‌شوند بلکه کاربر مهم است.

وی تاکید کرد: با پاک کردن صورت مساله مشکلی حل نمی‌شود و نمونه‌هایی مشابه ابزارهای وایبر و واتسآپ را قبلاً تجربه کرده‌ایم که در مقاطعی که استفاده از آنها جرم محسوب می‌شد اما در نتیجه فرهنگ استفاده صحیح، این حکم لغو شد.

رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: کسانی که در این زمینه وظیفه دارند باید با نظارت، کنترل و فرهنگ سازی موجب شوند تا از شبکه‌های اجتماعی حداقل استفاده نامشروع نشود و خود ما هم باید در جامعه این بستر را ایجاد کنیم تا راه درست انتخاب شود ضمن اینکه در رسالت پیامبران هم همین بوده که خود مردم بتوانند قسط را اجرا کنند نه با زور و سرنیزه ازاین رو در مورد این شبکه‌ها اکنون نیازی به قانون نیست.

ملک‌شاهی در بخش دیگری اظهار کرد: طرح جامعه وکالت توسط نمایندگان مجلس ارائه و یک لایحه هم مستقیما توسط قوه قضاییه به مجلس واصل شده است ضمن اینکه لایحه‌ای که توسط دولت نیز واصل شده هنوز اعلام رسمی نشده است.

لایحه وکالت -متن لایحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی مصوب دولت - بررسی لایحه جامع وکالت - لایه های نهان و آشکار لایحه جامع وکالت - عاقبت لایحه جامع وکالت به کجا می رسد ؟  - فراز و فرودهای لایحه وکالت

وی ادامه داد: از یک سو دولت می‌گوید حق واصل کردن لایحه دارد و از سوی دیگر دستگاه قضایی مدعی است که دولت حق تصویب لایحه قضایی و تغییر آن را ندارد، البته اگر همه گزینه‌ها روی میز کمیسیون قضایی مجلس قرار گیرند مجلس هیچ محدودیتی برای تغییر لایحه و طرح ندارد بنابراین نه برای قوه قصاییه، نه دولت و نه وکلا جای نگرانی نیست.

رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید همه افکار و نظرات مختلف را بشنویم تا بتوانیم آنچه که بهتر است را انتخاب کنیم بنابراین در بررسی این لایحه و طرح ما از نظرات همه استفاده و قانون درستی که مطابق با حق و انصاف باشد را انتخاب خواهیم کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.