×

در مجلس تعداد پزشکان و مهندسین از حقوقدانان بیشتر است

در مجلس تعداد پزشکان و مهندسین از حقوقدانان بیشتر است

یک وکیل دادگستری گفت در مجلس تعداد پزشکان و مهندسین از حقوقدانان بیشتر است، این در حالیست که مجلس جای حقوقدانان است و جامعه وکالت باید تلاش کند در مجامع تصمیم‌گیری به‌خصوص در مجلس حضور فعال داشته باشد

در-مجلس-تعداد-پزشکان-و-مهندسین-از-حقوقدانان-بیشتر-است وکیل 

یک وکیل دادگستری گفت: در مجلس تعداد پزشکان و مهندسین از حقوقدانان بیشتر است، این در حالیست که مجلس جای حقوقدانان است و جامعه وکالت باید تلاش کند در مجامع تصمیم‌گیری به‌خصوص در مجلس حضور فعال داشته باشد.

محمود علیزاده‌طباطبایی ، درباره لایحه وکالت، اظهار کرد: بررسی صلاحیت شورای عالی نظارت که بالاترین مرجع در کانون وکلاست، توسط دادگاه عالی انتظامی قضات انجام می‌شود، این در حالیست که چه ضرورتی دارد در یک نهاد صنفی مستقل دخالت کند؟

وی با اشاره به اینکه آیین‌نامه‌های دادگاه انتظامی قضات به تصویب رییس قوه قضاییه می‌رسد و تصمیمات رییس قوه قضاییه قابلیت طرح در دیوان عدالت اداری را ندارد، چنین عنوان کرد که در چنین شرایطی به استقلال نهاد وکالت خدشه وارد می‌شود.

متن لایحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی مصوب دولت - بررسی لایحه جامع وکالت - لایه های نهان و آشکار لایحه جامع وکالت - عاقبت لایحه جامع وکالت به کجا می رسد ؟  - فراز و فرودهای لایحه وکالت

این وکیل دادگستری با بیان اینکه حفظ استقلال کانون وکلا به نفع نظام و قوه قضاییه است، گفت: انتظار ما از مجلس این است که لایحه فعلی تبدیل به لایحه‌ای شود که کانون‌های وکلا ارائه دادند و با بررسی‌های مرکز تحقیقات و پژوهش‌های مجلس، لایحه مطلوبی تصویب شود.

علیزاده‌طباطبایی با یادآوری اینکه اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری دارای جایگاه بین‌المللی است، گفت که با ادامه این وضعیت عضویت کانون وکلا در کانون وکلای بین‌المللی به حالت تعلیق درمی‌آید.

وی در بخش پایانی این گفت‌وگو تلاش جامعه را در زمینه لایحه وکالت مفید دانست و افزود: در جامعه وکالت نقایصی وجود دارد و وکلا جایگاه خودشان را پیدا نکرده‌اند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.