×

زندانی محکوم به قصاص پس از 17 سال نجات یافت

زندانی محکوم به قصاص پس از 17 سال نجات یافت

همه چیز از یک اتفاق ساده شروع شد آن زمان ر ج 37 سال سن داشته و در یک درگیری لفظی با یکی از همسایه ها، آرامش خود را از دست می دهد و در اوج عصبانیت با چاقو، مرتکب قتل عمد می‌شود

زندانی-محکوم-به-قصاص-پس-از-17-سال-نجات-یافت

همه چیز از یک اتفاق ساده شروع شد آن زمان ر. ج 37 سال سن داشته و در یک درگیری لفظی با یکی از همسایه ها، آرامش خود را از دست می دهد و در اوج عصبانیت با چاقو، مرتکب قتل عمد می‌شود.

شخص مذکور قبل از ورود به زندان شغلش رانندگی بود و خودش می‌گوید خلافکار و اهل قتل نبودم و نقشه شومی هم در سر نداشتم. به طور اتفاقی مرتکب چنین خطایی شدم برای ماه‌های رمضان و حرام، احترام و ارزش خاصی قائل بودم، در این ماه‌ها خطایی انجام نمی دادم و به نماز و روزه خودم حساس بودم.

ضابطه تشخیص قتل عمد - قتل شبه عمد در قانون جدید مجازات اسلامی 

سیدرضا اسکندری، مدیرعامل ستاددیه ( مقالات مرتبط با دیه - سوالات مرتبط با دیه )  استان فارس در خصوص این پرونده گفت: به دنبال اینکه مددجوی یادشده در طول 17سال تحمل کیفر خود تنها سه مورد تخلف انضباطی در پرونده‌اش ثبت شده و آن گونه که مددکاران زندان اعلام داشته‌اند وی با این اتفاق نیز بسیار متنبه شده ستاد دیه درصدد برآمد تا نسبت به آزادی این همشهری شیرازی اقدام نماید.

اسکندری گفت: نگاه خانواده‌ها و جامعه به زندانی نباید منفی باشد و تصور نباید صرفا محدود به این باشد که شخصی زندانی که مرتکب خطایی شده زمینه اصلاح او تنها در زندان فراهم می شود.

مدیرعامل ستاددیه ( مقالات مرتبط با دیه - سوالات مرتبط با دیه ) فارس ادامه داد:  این زندانی خیلی کم توقع است طی مدتی که در زندان تحمل کیفر نموده تنها سه بار ملاقات داشته و دو مرتبه با پدر و یک مورد هم برادرش با او دیدار داشته اند و پدر و مادر را در زمانی که زندانی بوده از دست می دهد .

وی اظهار داشت:  اکنون که نامبرده آزاد شده 54سال سن دارد و با برادرش زندگی می‌کند و از شرمندگی بستگانش می‌گوید که طی این مدت وی را طرد کرده و به او توجهی نداشته اند، اما با آزادی وی آنها از کرده خود پشیمان و ناراحتند و اذعان دارند که طی این مدت اشتباه کرده‌اند.

اسکندری با اشاره به اینکه این زندانی به علت حبس بلند مدت خود هنوز تشکیل خانواده نداده گفت: این زندانی طی دوران تحمل کیفر در زندان متنبه شده بود لذا با تلاش واحد مددکاری زندان مرکزی شیراز و  ستاد دیه ( مقالات مرتبط با دیه - سوالات مرتبط با دیه ) استان ضمن جلب رضایت از شاکی پرونده ، به همت خیرین خداجو در تلاش هستیم برای ازدواج وی نیز شرایط مقدماتی را فراهم سازیم.

به گفته مدیرعامل ستاددیه استان فارس، برای آزادی این فرد اقدامات متعددی انجام شد و پس از چندین جلسه صلح و سازش با شاکی پرونده، مقرر گردید در ازای مبلغ600 میلیون ریال رضایت خود را اعلام نمایند و پس از توافق در این خصوص، باتوجه به اینکه زندانی و خانواده او توان پرداخت مبلغ مذکور را نداشتند این مبلغ با تلاش واحد مددکاری و ستاد دیه استان فارس از طریق خیرین جرایم عمد شیراز جمع آوری و با پرداخت به شاکی، پرونده مختومه و در نهایت پس از 17 سال وی از زندان آزاد شد.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.