×

فرار مالیاتی ضد ارزش است

فرار مالیاتی ضد ارزش است

دادستان کل کشور با بیان اینکه کنترل و نظارت نفی اعتماد نیست، بلکه زمینه تداوم اعتماد است، گفت دور زدن قانون و فرار مالیاتی ضد ارزش است و همه از این اقدام خسارت می‌بینند

فرار-مالیاتی-ضد-ارزش-است

دادستان کل کشور با بیان اینکه کنترل و نظارت نفی اعتماد نیست، بلکه زمینه تداوم اعتماد است، گفت: دور زدن قانون و فرار مالیاتی ضد ارزش است و همه از این اقدام خسارت می‌بینند.

 کارگاه آموزشی بازرسان مالیاتی تبصره یک ماده 91 قانون مدیریت خدمات کشوری امروز در سالن شهید مدرس وزارت اقتصاد آغاز شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی در ابتدای این مراسم عاشورا را جلوه همه خوبی‌ها و ارزش‌ها دانست و افزود: اگر دقیق به زیبایی‌های عاشورا توجه شود، همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها را می‌توان در آن مشاهده کرد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: اساس انقلاب اسلامی عمل به حق و نهی از باطل است و در نظام اداری امروز ملاک عمل به حق، عمل به قانون است و حتی قانون ضعیف هم باید به طور دقیق اجرا شود.

راهکارهای حقوقی مبارزه با فرار مالیاتی - مرتکبان جرایم مالیاتی مسئول پرداخت اصل مالیات و جریمه هستند 

وی افزود: هیچ کس نباید به خود اجازه قانون‌شکنی دهد.

وی با بیان اینکه بازرسان به عنوان ناظران اجرای قانون هستند، گفت: به هیچ عنوان این نظارت برخلاف اعتماد نیست، چون هم باید اعتماد کرد و هم بر اساس مورد اعتماد، نظارت و بازرسی شود.

رئیسی بیان داشت: کنترل و نظارت نفی اعتماد نبوده و بلکه زمینه تداوم  اعتماد است و مداومت در اعتماد در گرو بازرسی و نظارت است.

دادستان کل کشور افزود: در بازرسی‌های برنامه‌ای، ممکن است، لازم باشد، همه مصادیق را کنترل کنیم، اما عموماً بازرسی از نوع بررسی تصادفی مصادیق برای کسب اعتماد است.

رئیسی با اشاره به ضرورت تبیین مواد قانونی گفت: باید تبیین شود که وصول مالیات چه منافعی دارد و فرار مالیاتی چه مضراتی دارد، چون باور به این مسئله مهم است و ایجاد این باور نیاز به تبیین دارد.

وی ادامه داد: جامعه باید این باور را داشته باشد که دور زدن قانون و فرار مالیاتی ضد ارزش است و همه از آن خسارت خواهند دید، امام ممکن است، به زودی این خسارت‌ها دیده نشود، ضمن اینکه ایجاد این باور کار بازرسان را آسان می‌کند.

رئیسی با اشاره به اقدامات خوبی که در سازمان امور مالیاتی انجام شده است، گفت: با یک نگاه اجمالی به برخی مشاغل و بخش‌های مختلف کسب درآمد به نظر می‌رسد، هنوز جا برای کار کردن بسیار است و چطور است که هر کارمندی قبل از آنکه حقوقش را دریافت کند، مالیات می‌دهد، اما برخی قانون را دور می‌زنند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: وصول مالیات  به نفع منابع ملی، توسعه ملی و انجام کارهای اساسی و زیرساختی در کشور است و  عدالت اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

منبع : فردانیوز

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.