×

دادستان کل کشور چه وظایفی در خصوص جرائم فضای سایبری دارد؟

دادستان کل کشور چه وظایفی در خصوص جرائم فضای سایبری دارد؟

وظائف و مسئولیت‌های دادستان کل کشور در خصوص جرائم فضای سایبری بر اساس قانون تعیین شده است

دادستان-کل-کشور-چه-وظایفی-در-خصوص-جرائم-فضای-سایبری-دارد؟ وکیل 

 وظائف و مسئولیت‌های دادستان کل کشور در خصوص جرائم فضای سایبری بر اساس قانون تعیین شده است.
 
ـ ریاست کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فضای سایبر بموجب ماده 22 این قانون: 

ماده (22) قوة قضائیه موظف است ظرف یک ماه از تاریخ تصویب این قانون کمیـته تعیین مصادیق محـتوای مجرمانه را در محل دادستانی کل کشور تشکیل دهد. 

وزیر یا نمایندة وزارتخانه‎های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، دادگستری، علوم، ‌ تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان‎ صدا و سیما و فرمانده نیروی انتظامی، یک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و یک نفر نماینده مجلس شورای اسلامی به انتخاب کمیسیون حقوقی و قضایی و تأیید مجلس شورای اسلامی اعضای کمیته را تشکیل خواهند داد. ریاسـت کمیته به عهدهدادستان کل کشور خواهد بود. 

مجازات اشخاص حقوقی در قانون جرایم سایبری - بررسی جرایم سایبری - ضرورت پیشگیری از وقوع جریم رایانه ای - ماهیت جرایم سایبری - کالبد شناسی جرایم سایبری در ایران - فرق جرایم گذشته با جرایم سایبری چیست ؟ 

تبصره 1- جلسات کمیته حداقل هر پانزده روز یک بار و با حضور هفت نفر عضو دارای حق رأی رسمیت می‌یابد و تصمیمات کمیته با اکثریت نسبی حاضران معتبر خواهد بود. 

تبصره 2- کمیته موظف است به شکایات راجع به مصادیق پالایش شده رسیدگی و نسبت به آن‌ها تصمیم‌گیری کند. رأی کمیته قطعی است.
 
تبصره 3- کمیته موظف است هر شش ماه گزارشی در خصوص روند پالایش محتوای مجرمانه را به رؤسای قوای سه‌گانه و شورای عالی امنیت ملی تقدیم کند. ‎

ـ ریاست دبیرخانه پیشگیری و مقابله با جرایم فناوری اطلاعات: 

بموجب آیین نامه اجرایی قانون جرایم فضای سایبر دبیرخانه‌ای به ریاست دادستان کل کشور در محل این دادستانی و بمنظور هماهنگی امور مربوطه و اتخاذ تمهیدات اجرایی لازم در جهت عملیایت شدن مفاد قانون مزبور تشکیل می‌گردد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.