×

ارسال 9 گروه قوانین تنقیح شده به مجلس

ارسال 9 گروه قوانین تنقیح شده به مجلس

ارسال 9 گروه قوانین تنقیح شده به مجلس

ارسال-9-گروه-قوانین-تنقیح-شده-به-مجلس وکیل 

خبرگزاری فارس: رئیس کارگروه ویژه تنقیح قوانین سازمان بازرسی گفت: تاکنون 9 گروه از قوانین کشور تنقیح و به مجلس ارائه شده است که پیش‌بینی می‌شود 41 گروه قوانین دیگر نیر به مرور آماده ارائه شود.

موسی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس درباره روند تنقیح قوانین در کشور گفت: مجلس شورای اسلامی یک معاونت تنقیح قوانین دارد که این معاونت به همت سازمان بازرسی کل کشور و پیشنهاد این سازمان کار خود را برای تنقیح قوانین آغاز کرده است.

وی گفت: متاسفانه در سازمان بازرسی کل کشور این موضوع متولی خاصی نداشت تا اینکه در پایان مجلس هشتم رئیس سازمان بازرسی حکمی برای اینجانب به عنوان رئیس کارگروه ویژه تنقیح قوانین صادر کرد.

عضو سابق کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: با تشکیل این کارگروه از اواخر مردادماه امسال کار تنقیح قوانین به صورت جدی‌تری در سازمان بازرسی کل کشور پیگیری شد.

قربانی گفت: پیش از این براساس کارهایی که در مجلس شورای اسلامی انجام شده بود 9 گروه قوانین پس از تنقیح آماده ارائه به صحن مجلس بود و کارهای نهایی آن انجام شده بود.

رئیس کارگروه ویژه تنقیح قوانین سازمان بازرسی در پاسخ به این سوال که در نهایت چند گروه قوانین قرار است تنقیح شود گفت: پیش‌بینی ما این است که در مجموع 50 گروه قوانین تنقیح شود و کل قوانین موجود در کشور زیرمجموعه این 50 گروه باشد.

قربانی تصریح کرد: در حال حاضر 41 گروه قوانین در شرف آغاز عملیات تنقیح هستند.

به گزارش فارس بیش از 100 سال در کشورمان پروسه قانونگذاری و تصویب قوانین در حوزه‌های مختلف اعم از شهرسازی، توسعه راه‌ها، قوانین مربوط به عبور و مرور، و همچنین مالکیت و... در کشور انجام شده است در حالی که برخی از قوانین در طول سال‌ها منسوخ شده اما از دایره اعتبار خارج نشده‌اند و بعضا در رسیدگی به یک موضوع چندین قانون مختلف وجود دارد.

این امر باعث شده تا ضرورت توجه به تنقیح قوانین برای یکسان‌سازی قوانین مورد استفاده در هر حوزه بیش از پیش مد نظر قرار گیرد.

تنقیح قوانین عبارت است از جمع‌آوری همه قانون‌های مورد استفاده در یک حوزه به خصوص و سپس انتخاب یکی از آنها به عنوان مرجع و حذف سایر قوانین برای یکسان‌سازی نحوه رسیدگی به مشکلات.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.