×

آمار تاسف برانگیز از غرق شدن ایرانی ها

آمار تاسف برانگیز از غرق شدن ایرانی ها

براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی در دو ماهه نخست امسال 115 نفر بر اثر غرق‌شدگی در آبهای کشور، جان خود را از دست دادند

آمار-تاسف-برانگیز-از-غرق-شدن-ایرانی-ها وکیل 

براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) در دو ماهه نخست امسال 115 نفر بر اثر غرق‌شدگی در آبهای کشور، جان خود را از دست دادند.

 از کل موارد غرق‌شدگی در دو ماهه ابتدایی امسال 102 نفر مرد و 13 نفر زن بودند. همچنین از این تعداد 52 نفر در فروردین و 63 نفر در اردیبهشت بر اثر غرق‌شدگی جان باخته اند.

بر اساس این گزارش در این مدت استان های خوزستان با 30، مازندران و کرمان هر کدام با هفت و گیلان، اصفهان و فارس هر کدام با شش فوتی بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی را داشته اند. این در حالی است که آمار تلفات غرق‌شدگی در استان های دیگر کمتر از پنج نفر بوده‌است؛ استان های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان و قم نیز در دو ماهه نخست امسال هیچ گزارشی از مرگ بر اثر غرق شدگی نداشته اند.

از کل موارد غرق‌شدگی در دو ماهه نخست امسال، نه نفر در محدوده خارج طرح،‌ 35 نفر در رودخانه ها، 15 نفر در دریاچه های مصنوعی و سد، چهار نفر در دریاچه طبیعی، 15 نفر در استخر، 13 نفر در کانال آب، چهارنفر در چاه و 20 نفر در سایر مکان ها جان باخته‌اند.

طب قانونی - مسائل پزشکی قانونی مربوط به غرق در آب - کاهش 18 درصدی موارد غرق شدگی 

 بیش از 50 درصد موارد غرق شدگی در تابستان ثبت می شود

با توجه به شروع فصل تابستان و افزایش حجم سفرها به شمال کشور بیشترین تلفات غرق شدگی در این فصل گزارش می شود به نحوی که بر اساس آمارهای موجود معمولاً در هر سال حدود 50 درصد موارد غرق شدگی مربوط به فصل تابستان است.

در سال گذشته یک هزار و 63 نفر در کشور بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که 540 نفر از آنان در فصل تابستان جان باخته اند. این رقم 50.8 درصد از کل موارد غرق شدگی در سال گذشته را به خود اختصاص داده‌است.

از سویی بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی )  کشور سه استان مازندران، خوزستان و گیلان همواره بیشترین آمار تلفات ناشی از غرق شدگی را داشته اند. در تابستان سال گذشته استان مازندران با 188 فوتی در صدر تلفات غرق‌شدگی قرار داشت و پس از آن استان های خوزستان با 67 فوتی و گیلان با 55 فوتی در رتبه های بعدی مرگ ناشی از غرق شدگی قرار داشتند.

سازمان پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) کشور با تأکید بر این موضوع که مرگ ناشی از غرق شدگی عمدتاً به دنبال شنا در مناطق غیر مجاز و ایمن سازی نشده اتفاق می افتد از هموطنان و مسافران می خواهد تنها از مناطق مجاز و تحت مراقبت برای شنا کردن استفاده کنند و به رعایت نکات ایمنی توجه داشته باشند.

منبع : برترینها

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.