×

کاهش مشکلات مدنی و کیفری در محاکم با اجرای آیین نامه پیش فرش آپارتمان

کاهش مشکلات مدنی و کیفری در محاکم با اجرای آیین نامه پیش فرش آپارتمان

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت اجرای آیین‌نامه قانون پیش فروش آپارتمان در کاهش حجم پرونده‌های قضایی و مشکلات مدنی و کیفری مؤثر است

کاهش-مشکلات-مدنی-و-کیفری-در-محاکم-با-اجرای-آیین-نامه-پیش-فرش-آپارتمان

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: اجرای آیین‌نامه قانون پیش فروش آپارتمان در کاهش حجم پرونده‌های قضایی و مشکلات مدنی و کیفری مؤثر است.

بهمن کشاورز  در خصوص تاثیر تصویب آیین‌نامه قانون پیش‌فروش آپارتمان توسط هیئت دولت بر کاهش حجم پرونده‌های قضایی در محاکم گفت: ققانون پیش فروش آپارتمان بدون اینکه خالی از اشکال باشد، قانون بسیار خوبی است و اجرای آن می‌تواند بسیاری از معضلات و مشکلات موجود در معاملات آپارتمان را مرتفع کند. هم اکنون در بسیاری موارد آپارتمان‌های پیش فروش شده مبنای دعاوی طولانی و پیچیده‌ای می‌شوند که بعضاً حتی حل مشکل آنها عملاً ممکن نیست.

بررسی قانون پیش فروش ساختمان

رئیس ااتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران افزود: این قانون علی‌رغم این که چند سالی است تصویب شده است، بلا اجرا مانده چرا که اجرای آن موکول به تصویب آیین‌نامه بود. به نظر بنده تصویب آن می‌تواند راهگشا باشد و به اجرای صحیح قانون و حل مشکلات مردم کمک کند.

وی گفت: پیش‌بینی کاهش حجم پرونده‌هایی که در این زمینه در محاکم وجود دارد مستلزم در دست داشتن آمار قبل و بعد از اجرای این قانون است اما اجرای این آیین نامه در کاهش حجم پرونده‌ها تاثیر مثبت خواهد گذاشت. حداقل مشکلات ناشی از پیش فروش در محاکم ایجاد مشکلات مدنی و کیفری بسیار بود. تصویب این آیین نامه احتمالاً مانع از بروز این مشکلات می‌شود.

آیین نامه اجرائی پیش فروش ساختمان 

کشاورز با بیان مثال‌هایی عینی از مشکلات پیش فروش با روش‌های غیرقانونی عنوان کرد: پیش فروشی که صورت می‌گرفت بر مبنای قانون نبود زیرا قانون اجرا نمی‌شد، اما بر مبنای همان روش‌های قبلی صورت می‌گرفت و مواردی نظیر خلف وعده سازنده، این که سازنده مالک عرصه نبود بلکه خود نیز طی قرارداد عادی آن را خریده  و مشمول ساخت شده بود و یا فروش یک آپارتمان به چند نفر را شامل می‌شد. هر یک از این موارد گاه واجد وصف کیفری و گاه واجد وصف کیفری و مدنی بود.

آیین نامه پیش فروش ساختمان چه می گوید ؟ 

وی بیان کرد: امیدوارم با بررسی‌های جامع الاطرافی که در مورد آیین نامه و قانون صورت می‌گیرد و احیاناً با تصویب آراء وحدت رویه مشکلات به‌طور کلی حل شود و اگر نیاز به تصویب قانون دیگری و یا تصحیح آیین نامه باشد به موقع صورت بگیرد.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.