×

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور خبر داد فعالیت 8 هزار شعبه حل اختلاف در کشور

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور خبر داد فعالیت 8 هزار شعبه حل اختلاف در کشور

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور خبر داد فعالیت 8 هزار شعبه حل اختلاف در کشور

رئیس-مرکز-شوراهای-حل-اختلاف-کشور-خبر-داد-فعالیت-8-هزار-شعبه-حل-اختلاف-در-کشور وکیل 

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور از فعالیت 8 هزار شعبه حل اختلاف در سراسر کشور خبر داد و گفت: حدود پنج هزار شعبه آن شهری و مابقی روستایی است.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، حجت الاسلام و المسلمین احمدی میانجی در مراسم بازدید از مجموعه شورای حل اختلاف اراک ایجاد صلح و سازش در پرونده ها را از اهداف پیش روی شعب حل اختلاف ذکر کرد و افزود: محور برنامه پنج ساله پنجم برای شوراهای حل اختلاف بهبود کیفیت خدمات، تسریع در رسیدگی به پرونده ها و بهبود فضای فیزیکی و تأمین نیروی انسانی است.

وی اظهار داشت: لایحه بهبود کیفیت و ارتقای جایگاه شوراهای حل اختلاف تدوین شده و پس از تصویب نهایی در قوه قضاییه به مجلس شورای اسلامی فرستاده می شود.

احمدی میانجی گفت: ارتقای صلاحیت رسیدگی به پرونده ها در شوراهای حل اختلاف از 50میلیون ریال به 200 میلیون ریال یکی از مفاد مهم لایحه مذکور است که در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی از سال 1392 اجرایی می شود.

وی عنوان کرد: در این لایحه همچنین نسبت به تعیین تکلیف کارکنان شوراهای حل اختلاف تأکید شده و برای دبیران شوراها پیشنهاد استخدام و اعضای شورا همچنان خدمات افتخاری پیش بینی شده است.

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه بیان کرد: این نهاد قضایی مردمی در سال 1388 با 14 هزار و 800 شعبه و 103 هزار نیروی انسانی در سطح کشور خدمت رسانی می کرد که در پنج ساله اخیر ساماندهی این نهاد با کاهش شعب به 8 هزار مورد با 40 هزار نیروی انسانی دنبال شده است.

این مقام قضایی افزود: تعداد پرونده های رسیدگی شده در شورای حل اختلاف کشور طی سال گذشته رقمی معادل سه میلیون و 400 هزار پرونده بوده است.

وی میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در شوراهای حل اختلاف را حداکثر یک و نیم ماه عنوان کرد.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان مرکزی بر ضرورت تأمین فضای مناسب برای استقرار شورای حل اختلاف در شهر اراک تأکید کرد.

حجت الاسلام حکمت علی مظفری افزود: در شهر اراک 32 شعبه شورای حل اختلاف فعال است که امکان افزایش این تعداد به 40 شعبه وجود دارد.

وی اضافه کرد: باید با حل مشکل فضا و ساختمان در حوزه شورای حل اختلاف بستر کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها فراهم شود.

مظفری در ادامه ورودی شعبه شورای حل اختلاف استان مرکزی در پنج ماهه اول را 29 هزار و 194 فقره پرونده برشمرد و گفت: تعداد ورودی های حل اختلاف استان در سال گذشته 74 هزار و 618 فقره بوده که از این تعداد 75 هزار و 71 مورد پرونده مختومه شده است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.