×

دومین همایش سراسری طب و قضا 4 و 5 اسفند برگزار می‌شود

دومین همایش سراسری طب و قضا 4 و 5 اسفند برگزار می‌شود

دومین همایش سراسری طب و قضا 4 و 5 اسفند برگزار می‌شود

دومین-همایش-سراسری-طب-و-قضا-4-و-5-اسفند-برگزار-می‌شود وکیل 

دومین همایش سراسری طب و قضا، به همت سازمان پزشکی قانونی کشور و با همکاری معاونت آموزش قوه قضاییه، چهارم و پنجم اسفند سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر جابر قره داغی دبیر علمی دومین همایش سراسری طب و قضا، با اشاره به اهداف این همایش گفت: ارتقای تعامل پزشکی قانونی و قضات در راستای تحقق عدالت و ارایه خدمات بهتر به مردم مهم ترین هدف دومین همایش طب و قضا است زیرا شناخت بهتر این دو گروه از یکدیگر موجب کاهش اطاله دادرسی در رسیدگی به پرونده‌ها خواهد شد.

وی در خصوص ضرورت‌های برگزاری دومین همایش طب و قضا افزود: با توجه به مشکلات موجود به نظر می‌رسد پزشکان و قضات به عملکرد یکدیگر به طور کامل آشنا نیستند، به همین دلیل گاهی سوالاتی بین این دوگروه ایجاد می‌شود که نشان دهنده عدم آگاهی آنان از فعالیت های یکدیگر است.

به گفته وی تداوم و استمرار نشست‌های قضات و پزشکان در رسیدن به یک زبان مشترک تاثیر قابل توجهی دارد تا از این طریق خدمات بهتری به مردم ارایه شود.

قره داغی خاطرنشان کرد: در دومین همایش طب و قضا دو محور مهم جایگاه کالبد گشایی و روان پزشکی قانونی در دادرسی‌های قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد که هریک از این دو عنوان سرفصل های ویژه خود را دارند.

وی با بیان اینکه دومین همایش سراسری طب و قضا در ادامه همایش اول و با توجه به نتایج مثبت آن و نیز نظر موافق ریاست سابق قوه قضاییه برگزار می‌شود، یادآور شد: در این همایش موضوعات به شکل محدودتر و تخصصی تر بررسی خواهد شد تا نتایج دقیق تری از آن حاصل شود.

دبیر علمی دومین همایش سراسری طب و قضا، با اشاره به اقدامات انجام شده برای برگزاری دومین همایش طب و قضا گفت: تا کنون محورها و موضوعات همایش مورد بحث قرار گرفته و نهایی شده همچنین در مورد زمان و مکان برگزاری همایش نیز تصمیم‌گیری شده است.

جابر قره داغی افزود: همایش سراسری طب و قضا با همکاری معاونت آموزش قوه قضاییه در زمان تعیین شده در اصفهان برگزار می‌شود و در حال حاضر فراخوان مقالات و پوستر آن نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته‌ است. همچنین کمیته‌های استانی در سراسر کشور برای برگزاری بهتر و پربارتر همایش تلاش می‌کنند.

وی با توجه به نگرش مثبت قضات و پزشکان قانونی به این همایش و نتایج خوب همایش اول پیش‌بینی کرد: دومین همایش سراسری طب و قضات نیز از استقبال خوبی برخوردار باشد و با توجه به طرح موارد بسیار، دستاوردهای ارزشمندی را نیز به همراه خواهد داشت.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.