×

ویژه‌نامه حقوقی فناوری نانو

ویژه‌نامه حقوقی فناوری نانو

ویژه‌نامه حقوقی فناوری‌ نانو

ویژه‌نامه-حقوقی-فناوری-نانو وکیل 

ویژه‌نامه «مجله حقوق، علم و فناوری» دانشکده حقوق دانشگاه ایالتی آریزونا با ارائه مقالات مربوط به همایش ویژه فناوری‌ نانو منتشر شد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، مقالات منتشر شده در شماره ویژه «مجله حقوق، علم و فناوری» بر مدل‌های نظارتی ابداعی جدید در حوزه به سرعت در حال رشد فناوری‌ نانو تمرکز دارد.

به گفته «گری مرکنت»، رییس مرکز حقوق، علم و نوآوری دانشکده حقوق دانشگاه ایالتی آریزونا، در صورتی که ریسک‌های مربوط به فناوری‌ نانو به درستی مدیریت شوند، مزایای بالقوه گسترده این فناوری حیاتی شناسایی خواهند شد.

به گفته وی، با وجود اینکه چالش‌های متعدد مانع تدوین مقررات کنونی در حوزه فناوری‌ نانو شده است، نوآوری‌هایی که توسط دانشمندان و مهندسان در توسعه این فناوری استفاده می‌شود، باید با رویکردهای مدیریت مورد قبول سیاست‌مداران و حقوق‌دانان این حوزه مطابقت داشته باشد.

این ویژه‌نامه حاصل برگزاری موفقیت‌آمیز همایش فناوری‌ نانو است که در آن کارشناسان ملی و بین‌المللی فناوری‌ نانو از دولت، صنعت، سازمان‌های غیردولتی، صنعت بیمه و دانشگاه گردهم آمدند تا روندها و چالش‌های مربوط به تدوین مقررات و مدیریت ریسک فناوری‌نانو را بررسی کنند.

مقالاتی که در این ویژه‌نامه منتشر شده‌اند شامل «"مسائل کلان برای مواد کوچک: مدیریت ریسک و تدوین مقررات در حوزه فناوری‌نانو"، نوشته گری مرکنت، رییس مرکز حقوق، علم و نوآوری دانشکده حقوق دانشگاه ایالتی آریزونا»، «"مکانیزم‌های نظارت قوانین نرم برای فناوری‌نانو"، نوشته کنث آبوت، استاد مطالعات جهانی دانشکده سیاست‌ها و مطالعات جهانی دانشگاه ایالتی آریزونا»، «"مسوولیت‌پذیری در حوزه فناوری‌نانو: آیا ما آن را هدایت می‌کنیم یا با توسعه آنها همگام شده‌ایم؟" نوشته ادوارد گلادی از همکاران شرکت at Lewis Brisbois Bisgaard & Smith»، «"تطبیق راهکارها با مشکلات: راهبردهای نظارت بر فناوری‌ نانو"، نوشته دانیل فیورینو، رییس مرکز سیاست‌گذاری زیست‌محیطی دانشکده روابط عمومی دانشگاه آمریکا»، «"قوانین نرم و فناوری‌ نانو: یک دیدگاه کارکردی"، نوشته تیموثی مالوی، استاد حقوق دانشکده حقوق UCLA» و «"چالش‌های علمی ارزیابی ریسک نانومواد"، نوشته کریل هریستوویکی، استادیار دانشکده علوم کاربردی و ریاضیات دانشگاه ایالتی آریزونا» است.
 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.