×

احمدی گاهی میان جرم و مجازات برای مطبوعات تناسبی وجود ندارد

احمدی گاهی میان جرم و مجازات برای مطبوعات تناسبی وجود ندارد

یک وکیل دادگستری گفت گاهی اوقات تناسبی بین جرم انجام شده و مجازات آن برای مطبوعات وجود ندارد، اگر شخصی خطا کرد نباید کل روزنامه را تعطیل کرد

احمدی-گاهی-میان-جرم-و-مجازات-برای-مطبوعات-تناسبی-وجود-ندارد

یک وکیل دادگستری گفت: گاهی اوقات تناسبی بین جرم ( مقالات مرتبط با جرم - سوالات مرتبط با جرم ) انجام شده و مجازات آن برای مطبوعات وجود ندارد، اگر شخصی خطا کرد نباید کل روزنامه را تعطیل کرد.

نعمت احمدی با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ایسنا اظهار کرد: فردی چنین بیان می‌کرد که مطبوعات می‌توانند از چوب آدم بسازند یا آدم را تبدیل به چوب کنند، یعنی این که یک رسانه‌ آنقدر توان دارد که بد را خوب و خوب را بد جلوه دهد؛ بنابراین از رسالت مطبوعات این است که بد را خوب و خوب را بد نکند.

قانون مطبوعات و نشریات الکترونیکی - مطبوعات و جرایم مطبوعاتی از ابتدا تاکنون 

وی با اشاره به اینکه کشورهایی که مطبوعات مستقل داشتند توانستند مانعی برای دیکتاتوری شوند، گفت: در هر کشوری که رسانه آزاد وجود ندارد حکومت‌ها هر کاری که خواسته‌اند انجام داده‌اند.

این حقوقدان افزود: نوع برخوردی که با مطبوعات می‌شود بسیار مهم است. گاهی اوقات تناسبی بین جرم  ( مقالات مرتبط با جرم - سوالات مرتبط با جرم ) انجام شده و مجازات آن برای مطبوعات وجود ندارد. اگر شخصی خطا کرد نباید کل روزنامه را تعطیل کرد.

این وکیل دادگستری خودسانسوری را باعث انفعال دانست و افزود: فصل سوم قانون اساسی که در خصوص آزادی‌های فردی است اگر به طور کامل اجرا شود یک جامعه روشن در جهت اطلاع رسانی خواهیم داشت.

احمدی با تاکید بر اینکه نمی‌شود تفکر 50 سال پیش را درباره رسانه‌ها داشته باشیم اظهار کرد: زمانه عوض شده است؛ چرا که می‌شود با اینترنت و فیلترشکن به عمق اطلاعات روز دست یافت.

باید قلمرو جرایم مطبوعاتی برای شکوفا شدن مطبوعات کاهش یابد 

آیا درست است که از جایی که هیچ خط قرمزی را رعایت نمی‌کند و حتی سر عناد هم دارد اطلاعات بگیریم؟ درست این است که از رسانه‌ ملی خودمان استفاده کنیم. چون رقابت نداریم آسیب پذیر شده‌ایم.

احمدی همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر رسانه داشتید به چه مسائلی می‌پرداختید اظهار کرد: من به مسائل سیاسی روز و حوزه سیاست علاقمندم و اگر رسانه داشتم حاضر نبودم حوزه‌های دیگر را در آن دخیل کنم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.