بانک اطلاعات وکلا وکیل وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادگستری وکیل با سابقه موسسات حقوقی کارشناس دادگستری دفاتر اسناد رسمی
رضا خوشیاران
آدرس : تهران، ضلع غربي چهارراه وليعصر، خ برادران مظفر (صباي شمالي)، ساختمان صبا، پلاك ١٠١، طبقه ٨، واحد ٣٩
تلفن تماس : 02188287796
تلفن همراه : 09122208184
وب سایت |وکــــیـــــل پایه یک|وکیل|وکالت| وکیل دادگستری|سایت حقوقی|وکلای دادگستری|مشاوره حقوقی
احمد حیدری
آدرس : تهران - خیابان میردامادغربی-نرسیده به ولی عصر-ساختمان 349-طبقه 2 شمالی
وب سایت احمد حیدری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی
حسین باقرزاده
آدرس : اردبیل میدان شهید باکری نبش خیابان فلسطین ساختمان اداری خورشید طبقه دوم واحد 22 دفتر وکالت حسین باقرزاده
وب سایت حسین باقرزاده وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی قوه قضائیه و کارشناس ارشد حقوق خصوصی
سید علیرضا حسینی
آدرس : تهران،سعادت آباد،چهارراه سرو،به سمت میدان کتاب،پلاک 72 ،ساختمان سروناز واحد 8
وب سایت سید علیرضا حسینی وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي
فاطمه موذن
آدرس : تهران - انتهای حکیم غرب بلوار جوانمردان (تعاون) پلاک 18 ساخنمان نوبهار ط 6 واحد 19
تلفن تماس : 02144172650 - 09123255200
وب سایت فاطمه موذن وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
سرور ثانی نژاد
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09124357415
وب سایت سرور ثانی نژاد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
محمد رضا مهرجو
آدرس : تهران سید خندان ابتدای خیابان دبستان کوچه شهید صفا فردوسی بلاک 24واحد 10
تلفن تماس : 02188463970 - 09123347471
وب سایت محمد رضا مهرجو وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز و دانشجوی دکتری حقوق خصوصی
طیبه برزگر
آدرس : تهران - فلکه دوم صادقیه- ایتدای خیابان آیت الله کاشانی -بعد از بانک مسکن - پلاک 80-طبقه 3 واحد سوم
تلفن تماس : - 09122249601
وب سایت طیبه برزگر وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز ،با بیش از 10 سال سابقه کار و وکیل بانکها و موسسات مالی و اعتباری و وکیل شرکتهای خصوصی
احسان عابدین
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09123956043
وب سایت احسان عابدین وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
مرتضی دستوری
آدرس : تهران-فلکه دوم صادقیه،بلوار آیت الله کاشانی-ایستگاه مهران ساختمان آرمیتا - پلاک77-طبقه اول-واحد8
تلفن تماس : 44007642 -44049071 - 09122546782
وب سایت مرتضی دستوری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری و کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل
علی جاوید
آدرس : تبریز ، 17 شهریور جدید ،جنب بانک ملی ، ساختمان ایران ، واحد A14
تلفن تماس : 04135572731 - 09141193504
وب سایت علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
مطالب پربازدید
جدیدترین مطالب
 

راه حل حقوقی برای کاربران اینترنت

ارسال شده توسط : رضا خوشیاران وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی قوه قضائیه در تاریخ : 28-06-1391
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.
راه حل حقوقی برای کاربران اینترنت

نویسنده: گلسارا پویان

یکی از رایج ترین سوالاتی که خوانندگان محترم روزنامه شرق در زمینه حقوق فناوری اطلاعات مطرح می کنند در رابطه با حقوق دریافت کنندگان خدمات ارتباطی و نحوه دفاع از آن است، به طور مثال یکی از همین خوانندگان چنین پرسش خود را مطرح کرده است: «... از اینترنت پرسرعت استفاده می کنم ولی قطعی آن بسیار زیاد است و کلافه شدم چگونه می توانم از کیفیت پایین آن شکایت کنم؟ دوم اینکه چگونه می توانم ثابت کنم که کیفیت آن پایین است؟» آنچه در ادامه خواهد آمد، تلاشی است برای پاسخ به مطالب مطروحه از سوی ایشان و تمامی کاربرانی که با مشکل مشابه روبه رو هستند.

درخصوص شیوه اثباتی اختلال های رایج در ارایه خدمات باید گفت: قطعی مداوم و سرعت پایین اینترنت یکی از شکایت های رایج کاربران است، که اثبات و استناد این قطعی ها به شرکت های ارایه دهنده خدمات داده، گاه دشوار می شود، چراکه آنها عموما تقصیر را به گردن شرکت زیرساخت و سیاست های اعمال شده روی پهنای باند و... انداخته و مسوولیت خود را نمی پذیرند و برای مشتری اثبات این امر که به دلیل اهمال شرکت مربوطه، اختلالات یادشده حادث شده اند، گاه دشوار است.

برای اثبات اختلال و برای محکمه پسند بودن آن نیاز به ثبت و ضبط آن از سوی یک کارشناس خبره دادگستری وجود دارد و بررسی داده های شرکت و روند خدمات دهی ممکن نخواهد بود مگر به دستور مقام صالح قضایی. در قانون این شیوه را تامین دلیل نامیده اند و بهترین راه موجود برای کسانی است که برای طرح دعوی خود در مراجع ذی صلاح قضایی و غیرقضایی دلیلی در دست ندارند. متقاضی باید با مراجعه به شوراهای حل اختلاف محل وقوع دلیل (مثلاحوزه مربوط محل دفتر شرکت ارایه دهنده خدمات) درخواست تامین دلیل کند، آن شورا نیز با ارجاع امر به یک کارشناس خبره در زمینه مخابرات یا رایانه، دستور بررسی موضوع را می دهد، در این حال است که متقاضی علاوه بر پرداخت هزینه طرح دعوی در شورا باید هزینه های تعیین شده از آن مرجع در مورد دستمزد کارشناس و سایر هزینه های مرتبط را بپردازد. نظر کارشناس مورد نظر، یک دلیل محکمه پسند است و قابلیت ارایه به مراجع ذی ربط را دارد. در ضمن این کارشناسان توان برآورد مبلغ خسارت واردشده به مشترک را نیز دارند و مشترکان با استناد به آن می توانند در دادگاه صالحه (یا شورای حل اختلاف) خواستار جبران خسارت مادی خود شوند.

اما برای پیگیری شکایت هایی اینچنین از طریق سایر مراجع، با توجه به گسترش روزافزون تعداد شکایت ها و دخیل بودن مراجع مختلفی همچون سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان تنظیم مقررات رادیویی، سازمان نظام صنفی رایانه ای و... در پیگیری این شکایات، در سال 1390 سازمان تنظیم مقررات رادیویی با همکاری مراجع ذی ربط سامانه ای را برای پیگیری و درج شکایات مشترکان به آدرس الکترونیکی:

http://complaint.cra.ir/Pages/View/Default.aspx  راه اندازی کرده است و متقاضیان رسیدگی به ایرادات موجود در ارایه خدمات تمامی شرکت هایی که خدمات ارتباطی، رادیویی، رایانه ای و امثال آن را ارایه می دهند، می توانند از طریق این سامانه به طرح شکایات خود بپردازند. برای توضیح بیشتر، متن ذیل که برگرفته از سامانه یادشده است، درج می شود: «در راستای پایش و کنترل سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات و رادیویی، شامل عرضه خدمات اینترنت رسا، توزیع و عرضه اینترنت، ارایه خدمات عمومی انتقال داده ها از طریق خطوط تلفن کابلی، ارایه خدمات عمومی انتقال داده از طریق ارتباطات ماهواره ای، ارایه خدمات مخابراتی ارتباطات همراه بین المللی، ارایه خدمات ارتباطات بی سیم مبتنی بر فناوری وای مکس، ارایه خدمات تلفن همراه و ثابت و ارتباطات داده ها، راه اندازی شبکه و ارایه خدمات ارتباطات سیار، ارایه خدمات عمومی تلفن ثابت، ارایه سرویس های پستی و دفاتر پیشخوان خدمات دولت، در تاریخ 22/3/90 تفاهم نامه ای بین این سازمان پلیس فتا، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، سازمان فناوری اطلاعات ایران، شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان نظام صنفی رایانه ای مبادله شد. یکی از اهداف مهم این تفاهم نامه تسهیل و تسریع در احقاق حقوق کاربران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و جلوگیری از سردرگمی آنها بوده که با ایجاد این سامانه به نتیجه رسیده است. این سامانه براساس اطلاعات اولیه ثبت شده توسط کاربر و وظایف قانونی هر دستگاه، کاربر را به مبداء اصلی رسیدگی کننده به شکایت هدایت خواهد کرد. مراحل ثبت و پیگیری شکایت در این سامانه به شرح ذیل است:

... چنانچه پس از گذشت مدت 14 روز (پس از طرح شکایت) از اپراتور سرویس دهنده خود پاسخی دریافت نکرده یا پاسخ دریافتی مورد قبول شما واقع نشده، شما می توانید با مراجعه به این سامانه و ارایه کد پیگیری ای که از پایگاه اینترنتی اپراتور خود دریافت کرده اید، نسبت به تنظیم شکایت اقدام کنید. برحسب نوع و موضوع شکایت که شما در این سامانه انتخاب می کنید، شکایت شما به مناطق هفت گانه سازمان یا یکی از اعضای تفاهم نامه که صلاحیت رسیدگی به شکایت شما را دارند ارسال می شود. باید توجه داشت که پاسخ کامل به سوال مطرح شده، مجال گسترده تری را می طلبد و امید است که آنچه آورده شده برای آگاهی اولیه خوانندگان محترم از حقوق خود مفید فایده بوده باشد.»

نشانی شورای حل اختلاف ویژه رسیدگی در حوزه فناوری اطلاعات

 روزنامه شرق ، شماره 1628 به تاریخ 27/6/91، صفحه 8 (آی تی)

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

حقوق و وظایف متقابل زن و شوهر در برابر یکدیگر
آقای قاضی ، آقای مسئول اگر خود شما دو ماه حقوق نگیری صدایت بلند نمی شود ؟
نگاهی به حقوق و آزادی های اتحادیه های کارگری
واکاوی تطبیقی حقوق خانوادگی اجتماعی و مالی زن
نگاهی به حقوق و آزادی های اتحادیه های کارگری
استنکاف از ارائه اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای مدیران و مقامات مشمول محکومیت قضایی می شود
دستگیری پسر 12 ساله که در اینترنت شرط بندی فوتبالی می کرد
حقوق ناشی از گواهینامه ثبت اختراع چیست؟
میرمحمد صادقی: بین تعداد دانش آموختگان حقوق و متقاضیان وکالت باید تناسب وجود داشته باشد
اتانازی در حقوق جزای اسلام و ایران

دیدگاه های شما

نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
نظر :
اختصاصی برای مدیر سایت ( درصورت انتخاب این گزینه نظر شما در وب سایت دیده نخواهد شد )
 
لطفا از ارسال سوالات حقوقی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
 
 
کد امنیتی :
 
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

 
شرایط حق حبس زوجه در مهریه 10 نکته کاربردی در مورد چک که باید بدانید امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کانون وکلای دادگستری مرکز افتتاح دومین مرکز دیدار با کودکان طلاق در زاهدان والدین نماها لاریجانی :شورای نگهبان بودجه 96 را تائید کرد آخرین ایرادات شورای نگهبان به بودجه 96 چه بود ؟ درباره ظرفیت آزمون وکالت در صورت نیاز ورود می کنیم به پشتوانه نیروی نظامی سالم می توان ماموریت رزمی و عملیاتی موفق داشت رای شماره 1270 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع:اعلام تعارض در آرا صادر شده از شعب سوم و بیست و سوم دیوان عدالت اداری سهل گیری قانونگذار در رابطه با عقد صلح هر تغییری در آپارتمان که از بیرون دیده شود ، باید با هماهنگی اکثریت مالکین باشد مدیر ساختمان باید ریز هزینه ها را به مالکان اعلام کند کسر اقساط معوقه وام از حقوق ضامن حتی بازنشسته هم امکان پذیر است چه محکومیت هایی برای افراد سوءپیشینه می شود؟ 5 محکوم به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند مجازات در انتظار چهارشنبه سوزها برگزاری علنی دادگاه جرائم اقتصادی از دستور کار مجلس خارج شد مقابله قانونی با هرگونه تصرف عدوانی حضانت فرزند دختر بعد از ازدواج مادر با چه کسی است؟