×

پیشگیری از وقوع جرم را با قوانین موجود پیش می بریم

پیشگیری از وقوع جرم را با قوانین موجود پیش می بریم

معاون جدید اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت با قوانین موجود و قانون اساسی می‌توان موضوع پیشگیری از وقوع جرم را پیش برد و منتظر تصویب قانون ماندن، ما را به جایی نمی‌رساند

پیشگیری-از-وقوع-جرم-را-با-قوانین-موجود-پیش-می-بریم

معاون جدید اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: با قوانین موجود و قانون اساسی می‌توان موضوع پیشگیری از وقوع جرم را پیش برد و منتظر تصویب قانون ماندن، ما را به جایی نمی‌رساند. 

«محمدباقر الفت» در مراسم معارفه‌ خود که با حضور معاون اول قوه قضاییه و جمعی از مسئولان عالی قضایی برگزار شد ضمن تشکر از اعتماد ریاست قوه قضاییه، به برنامه‌های آتی خود در این معاونت اشاره کرد و ادامه داد: به‌طور حتم روند اقدامات و برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم که تاکنون اجرایی شده  متوقف نخواهد شد و از آن محور خارج نخواهیم شد.  وی با بیان اینکه قصد داریم از حضور و تجربه قضات در این معاونت بیشتر استفاده کنیم، یادآورشد: این کار را در چینش نیروی انسانی لحاظ خواهیم کرد.  الفت همچنین اظهار کرد: از همه همکاران در استان‌ها و دادگستری‌ها درخواست کمک داریم تا با همکاری یکدیگر شبکه هدایت و کنترل مسایل پیشگیری را ایجاد کرده و بتوانیم با راه‌اندازی این شبکه درپیشگیری از وقوع جرم، ورودی مناسبی داشته باشیم.  وی با تاکید بر این مهم که موضوعات پیشگیری را باید از حالت تئوری خارج کرد و فعالیت‌ها را به گونه‌ای عینیت بخشید که حضور این معاونت در سطح جامعه بیشتر احساس شود، تصریح کرد: به طور قطع در این معاونت همکاری نزدیکی با سایر معاونان قوه قضاییه خواهم داشت تا در روند کار به صورت بهتری تاثیرگذار باشد.معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم  نپرداختن به ضمانت اجراهای حوزه پیشگیری را به عنوان حلقه مفقوده در این حوزه دانست و یادآورشد: علت اصلی محول کردن امور پیشگیری از وقوع جرم به قوه قضاییه ایجاد ضمانت اجرا برای این حوزه است که این امر به طور جد از این پس در این معاونت پیگیری خواهد شد. الفت با بیان اینکه برای پیشگیری از وقوع جرم نباید منتظر تصویب قانون بود، بیان کرد: با قوانین موجود و قانون اساسی می‌توان موضوع پیشگیری را به راحتی پیش برد و منتظر قانون ماندن ما را به جایی نمی‌رساند. ما می‌توانیم پیشگیری را با قوانین موجود فعال کنیم. وی خاطرنشان کرد: از همه همکاران خود درخواست می‌کنم که دستورات و سیاست‌های ابلاغی را نصب‌العین قرار دهند و به آنان تاکید می‌کنم که رفتارهای فراسیاستی ما را به جایی نمی‌رساند. 

پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی - راه کارهای پیشگیری از وقوع جرم - نقش پلیس در پیشگیری از وقوع جرم - ضرورت نگاه راهبردی به پیشگیری از وقوع جرم 

  کمیسیون‌هایی با رنگ و بوی پیشگیرانه

حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدعلیرضا صدرحسینی»، معاون پیشین قوه قضاییه نیز در این مراسم گفت: در مدت حضورم در این معاونت کمیته‌ها و کمیسیون‌های متعددی چون کمیسیون پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی، پیشگیری‌های وضعی و پیشگیری‌های حقوقی و قضایی ایجاد شد.  وی با بیان اینکه موضوع پیشگیری در قانون اساسی  ذکر شده‌است، افزود: علاوه بر قانون اساسی موضوع پیشگیری در بیانات مقام معظم رهبری نیز دارای اهتمام خاصی است و ایشان در بحث پیشگیری به موضوع مشارکت همه دستگاه‌ها به انجام کار مطالعاتی در این زمینه بارها تاکید کرده‌اند.  صدرحسینی با اشاره به برنامه‌های سال 93 این معاونت که در مدت حضور او به عنوان معاون پیشگیری از وقوع جرم اجرایی شده‌است، اشاره و تصریح کرد: تمام کارها و نیز برنامه‌ها به همراه بودجه آنها مشخص شده و برنامه مخصوصی برای همه استان‌ها در نظر گرفته شده‌است. 

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.