×

مصوبه تدریس زبان و ادبیات گویشهای بومی در دانشگاهها ابلاغ شد

مصوبه تدریس زبان و ادبیات گویشهای بومی در دانشگاهها ابلاغ شد

مصوبه تدریس زبان و ادبیات گویشهای بومی در دانشگاهها ابلاغ شد

مصوبه-تدریس-زبان-و-ادبیات-گویشهای-بومی-در-دانشگاهها-ابلاغ-شد وکیل 

 معاون ارتباطات شورای عالی انقلاب فرهنگی از ابلاغ مصوبه تدریس دو واحد درسی زبان و ادبیات مربوط به زبانها و گویشهای بومی در دانشگاهها خبرداد و گفت: دستگاههای ذیربط باید در چارچوب مصوبه طراحی خود را برای برنامه ریزی درسی و آموزشی انجام دهند.

بابک نگاهداری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد باید در چارچوب مصوبه طراحی خود را برای برنامه ریزی درسی و آموزشی این دروس انجام دهند.

وی اضافه کرد: این مصوبه برای زبانهای آذری، بلوچی، کردی و ترکمن به تصویب رسیده و اجرای آن توسط دانشگاههای مرکزی و بزرگ استان مربوطه خواهد بود.

معاون ارتباطات شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تأیید اینکه برنامه درسی طراحی شده مناسب با زبان بومی و محلی است و در این عرصه می گنجد به عهده فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی است. وی افزود: پس از تأیید فرهنگستان، کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز باید برنامه درسی طراحی شده را بررسی و تأیید کند.

به گزارش مهر، ماده واحده تدریس دو واحد درسی زبان و ادبیات مربوط به زبانها و گویشهای بومی در دانشگاهها یکی از آخرین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است. بر اساس آن و به منظور انسجام و صیانت از وحدت ملی و عناصر ارزشمند فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و تقویت بنیانهای این فرهنگ و تمدن به وزارتخانه‌ های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی اجازه داده می ‌شود دو واحد درسی زبان و ادبیات مربوط به زبانها و گویشهای بومی ایران زمین شامل آذری، کردی، بلوچی و ترکمن در دانشگاههای مراکز استانهای مربوط به صورت اختیاری پیش بینی و ارائه شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.