×

طرح مجلس برای ممنوعیت خرید و فروش ارز

طرح مجلس برای ممنوعیت خرید و فروش ارز

طرح مجلس برای ممنوعیت خرید و فروش ارز

طرح-مجلس-برای-ممنوعیت-خرید-و-فروش-ارز

مشرق: نقوی در پاسخ به ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه ارتباط دادن بین تحریم‌ها و افزایش قیمت ارز، استمرار سیاست‌های ضدایرانی دولت آمریکاست، گفت که حباب ارز به زودی شکسته خواهد شد. 
 
سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه «افزایش قیمت دلار به معنای موفقیت آمیز بودن تحریم‌های آمریکاست»، اظهار داشت: آمریکا از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران را تحریم کرده و از چند سال پیش نیز تمام توان خود را برای تحریم اقتصادی ایران انجام داده است و این در حالی است که افزایش قیمت ارز در ایران در چند ماه گذشته رخ داده و حاصل برخی بی‌تدبیری‌های مسئولان ایرانی است.  وی با بیان اینکه ارتباط دادن بین تحریم‌ها و افزایش قیمت ارز، استمرار سیاست‌های ضدایرانی دولت آمریکاست، تصریح کرد: ذخایر ارزی ایران به راحتی می‌تواند قیمت ارز را به حالت گذشته، تغییر دهد.
 
نقوی با تاکید بر اینکه دولت آمریکا بارها بر ناکارآمد بودن تحریم‌ها اذعان داشته‌ است، اظهار داشت: گزارش متعددی از اتحادیه اروپا در اختیار داریم که صراحت دارد که تحریم‌ها در اقتصاد ایران بی‌تاثیر بوده است. لذا آمریکایی‌ها تصور نکنند که اتفاق جدیدی رخ داده است و زمینه سواستفاده آنها فراهم شده است. 
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه مدیریت خوبی در حوزه ارز نداشته‌ایم، تاکید کرد: مجلس با ورود به حوزه ارز با همراهی دولت حباب ارز را خواهد شکست؛ نمایندگان طرح دوفوریتی تهیه کرده‌اند که موجب خرید و فروش آزاد ارز ممنوع می‌شود. 
 
وی افزود: بعد از ممنوع شدن خرید و فروش آزاد ارز، راه‌های سواستفاده فرصت‌طلبان بسته خواهد شد و ثبات به بازار ارز باز خواهد گشت.
 
خبر تکمیلی:

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس از تدوین طرح دو فوریتی برای ممنوعیت فروش ارز آزاد در بازار خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ابراهیم نکو با بیان اینکه طرح دو فوریتی ممنوعیت فروش ارز آزاد در بازار در جلسه روز یکشنبه هفته آینده بهارستان به رأی گذاشته می‌شود، گفت: تدوین طرح دو فوریتی ممنوعیت فروش ارز آزاد در بازار، به‌منظور سامان‌دهی وضعیت آشفته بازار صورت می‌پذیرد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر شبهات فراوانی درباره حذف ارز آزاد وجود دارد چرا که این امر مشکلاتی را در بازار به‌وجود می‌آورد و طرح دو فوریتی پارلمان در جهت رفع مشلات این حوزه صورت گرفته است.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: حذف ارز آزاد از بازار بسیار دشوار است چرا که هنوز مشخص نشده نرخ آتی ارز به چه شکل محاسبه می‌شود لذا این امر اهتمام جدی نمایندگان در این مسیر را می‌طلبد. 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.