×

عفو رهبری شامل حال 18 هزار زندانی در کشور

عفو رهبری شامل حال 18 هزار زندانی در کشور

عفو رهبری شامل حال 18 هزار زندانی در کشور

عفو-رهبری-شامل-حال-18-هزار-زندانی-در-کشور

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: یکی از تاثیرگذارترین دستگاه‌ها در تامین امنیت، سازمان زندان‌هاست.

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل زندان‌های هرمزگان با بیان این مطلب تصریح کرد: امنیت و آرامش جامعه حاصل نگهداری اشرار، قاچاقچیان و بزهکاران در زندان‌هاست.

وی با بیان اینکه زندانبانی کاری دشوار و طاقت‌فرساست، ادامه داد: کارکنان زندان‌ها با همه سختی‌ها، مشقت‌ها، اضطراب‌ها و استرس‌ها، در نهایت گمنامی و با ایثار و فداکاری به خدمت مشغول هستند.

رییس سازمان زندان‌ها با اشاره به افزایش جمعیت کیفری افزود: زندان باید محلی برای نگهداری مجرمانی باشد که سلامت اجتماعی و روانی جامعه را به مخاطره انداخته‌اند و باید از ورود زندانیان مالی و جرایم غیرعمد تا جایی که امکان داشته باشد، جلوگیری شود.

اسماعیلی اظهار کرد: با کمبود فضای فیزیکی مناسب و افزایش جمعیت کیفری، فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی را نمی‌توان به خوبی انجام داد و باید کاهش جمعیت کیفری در دستور کار قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دید افراد جامعه نسبت به زندان و زندانی نیازمند تغییر است، خاطرنشان کرد: فردی که از زندان آزاد می‌شود باید از سوی جامعه و مردم مورد پذیرش قرار گیرد زیرا منزوی شدن او موجب تکرار جرم و بزه می‌شود.

رییس سازمان زندان‌ها یادآور شد: ماموریت سازمان زندان‌ها جدا از اجرای احکام صادر شده، اصلاح و تربیت و بازسازی شخصیت مددجویان است و آنها را با تغییر نگرش و افکار مثبت راهی جامعه می‌کند و جامعه هم باید دید متفاوتی نسبت به این افراد داشته باشد.

اسماعیلی به آمار عفو مددجویان توسط مقام معظم رهبری به مناسبت عید فطر اشاره کرد و گفت: تا کنون بیش ازهشت هزار نفر از زندانیان آزاد و بیش از 10 هزار نفر تخفیف گرفته‌اند.

وی با اشاره به قرار گرفتن زندان‌ها در بافت شهری و مشکلات آن گفت: اهتمام جدی برای انتقال و ساخت زندان‌ها در خارج از محدوده‌های شهری در دستور کار قرار گرفته و 8 زندان بزرگ کشور به زودی به خارج از شهرها انتقال می‌یابند.

رییس سازمان زندانها تصریح کرد: زمین مناسب برای ساخت زندان بندرعباس در خارج از شهر با همکاری مسئولان استانی فراهم شده و به‌زودی تحویل داده می‌شود. تا سال 92 با سیر مراحل و دریافت مصوبه قانونی، این امر اجرایی می‌شود.

اسماعیلی پیشگیری از وقوع جرم را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و ادامه داد: اگر این وظیفه مهم به خوبی در جامعه اجرا و مدیریت شود جمعیت کیفری زندان‌ها تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

وی یکی از دلایل بسیار مهم ارتکاب جرم از سوی افراد را بیکاری و نداشتن شغل مناسب دانست و افزود: باید این افراد را به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تجهیز و آنها را برای یافتن شغل مناسب یاری کرد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان نیز طی سخنانی در این مراسم تصریح کرد: با تکیه بر قرآن به عنوان کتاب انسان‌ساز و توکل به خداوند می‌توان در انسان ها تحولی بنیادین ایجاد کرد.

علی علیا با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در زندان‌ها افزود: آموزش قرآن اقدامی خوب و شایسته است که موجب بازسازی نفوس به خطا رفته می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت اجرای قانون و رعایت اخلاق اظهار کرد: باید از تمامی ظرفیتها برای افزایش رضایت ارباب رجوع استفاده کنیم.

در پایان این مراسم با تقدیر از تلاش‌های دانش صفت‌زاده، اکبر سلیمانی به عنوان مدیرکل زندان‌های استان هرمزگان منصوب شد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.