×

سازمان ثبت اسناد و املاک در مسیر پیشرفت پیشگام بوده است

سازمان ثبت اسناد و املاک در مسیر پیشرفت پیشگام بوده است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مسیر پیشرفته شدن میان بسیاری از سازمان های دولتی پیشگام بوده است

سازمان-ثبت-اسناد-و-املاک-در-مسیر-پیشرفت-پیشگام-بوده-است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مسیر پیشرفته شدن میان بسیاری از سازمان های دولتی پیشگام بوده است.

اعلام آمادگی سازمان ثبت اسناد برای تثبیت مالکیت منابع طبیعی - ایجاد مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور 

 یدالله موحد در آیین افتتاح ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ماهان با حضور رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، افزود: با حرکت این سازمان به سوی مدرنیزه شدن و استفاده از فناوری های نوین در این سازمان، مردم شاهد ثمرات و برکات آن در حوزه ارتقای سلامت اداری، افزایش بهره وری، کاهش زمان پاسخگویی،کاهش خطاها، شفاف سازی، پیشگیری از جرایم سازمانی و نظارت و بازرسی هستند.

وی اظهار کرد: با ایجاد سامانه های الکترونیکی 10 گانه در حوزه مدیریت املاک، اسناد، ثبت شرکت ها، شناسه ملی اشخاص حقوقی، مالکیت صنعتی، ثبت وقایع ازدواج و طلاق، اجرای مفاد اسناد رسمی و نظارت بر خدمات الکترونیکی خدمات رسانی مناسب و مطلوب به مردم انجام می شود.

وی گفت: سازمان ثبت و دفاتر اسناد رسمی ظرفیت بالایی دارند که مردم با استفاده مناسب از این ظرفیت ها می توانند معاملات رسمی خود را انجام دهند و در صورت تحقق بیش از پیش این امر، بسیاری از دعاوی، اختلافات و جرایم حادث نمی شود و از ورود پرونده های پرشماری به دستگاه قضایی نیز جلوگیری می شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان از سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین سازمان وابسته به قوه قضاییه یاد کرد و گفت: این سازمان نزدیک به یک قرن در حوزه ثبت املاک، اجرای مفاد اسناد رسمی، وصول مطالبات رسمی، ثبت شرکت ها و ثبت اختراعات خدمات بسیار مهمی را به مردم ارایه کرده است.

گام بلند سازمان ثبت در جلوگیری از موقوفه خواری 

وی افزود: وجود فرایندها و شیوه‌های سنتی ارایه خدمت در این سازمان موجب بروز آسیب های جدی بود که تاثیرات منفی فرایندهای سنتی قبل در جامعه بویژه در مراجع قضایی آشکار می شد و می طلبید در این سازمان تحولی ایجاد شود که در دوران مدیریت فعلی سازمان، این تحولات به خوبی صورت گرفته است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.