×

جلوگیری از ادامه تصرفات غیرقانونی سرایدار

جلوگیری از ادامه تصرفات غیرقانونی سرایدار

جلوگیری از ادامه تصرفات غیرقانونی سرایدار

جلوگیری-از-ادامه-تصرفات-غیرقانونی-سرایدار

متن پرسش :

سلام.بیش از یک ماه است هیات مدیره مجتمع مسکونی تصمیم خود مبنی برقطع همکاری با سرابدار رابه وی اطلاع داده است. مجتمع امادگی دارد حق سنوات را طبق قانون کار یکماه برای هرسال پرداخت نماید ولی ایشان چند برابرمطالبه نموده و محل سرایداری را تخلیه نمی کند.ایشان پیشنهاد شورای حل اختلاف را که بیش ازدوبرابر قانون کار بوده و همچنین وساطت افراد دیگری ازمجتمع را نپذیرفته اند.ضمنا هیچ اقدام قانونی برای پیگیری حق مورد ادعای خود انجام نداده و حتی ازسازمان تامین اجتماعی درخواست دریافت بیمه بیکاری ننموده است و همچنان محل سرایداری را در تصرف داشته واز امکانات رفاهی (اب وبرق و گاز )و مشاعات مجتمع استفاده میکند.ایا درخواست تخلیه محل حق مجتمع نیست و چگونه باید انجام گیرد. با تشکر

قانون تملک آپارتمان ها - حقوق آپارتمان نشینی ها - نکاتی خواندنی درباره آپارتمان نشینی - بایدها و نبایدهای آپارتمان نشینی - حقوق شهروندی و فرهنگ آپارتمان نشینی 

متن پاسخ :

با سلام . اقدام سرایدار که پس از خاتمه همکاری و بنابر تصمیم هیئت مدیره ساختمان و با وجود پرداخت حقوق و مزایا طبق قانون کار ، همچنان محل مخصوص سرایه داری را که از مشاعات و متعلق به همه ساکنین مجتمع است ، در تصرف نگه داشته غیر قانونی و فاقد وجاهت است .

بنابراین شما می بایست ابتدا اظهارنامه ای مبنی بر رفع تصرفات غیرقانونی سرایه دار تنظیم و به وی مهلتی دهید تا به تصرفات غیرقانونی خود خاتمه داده و محل را تخلیه نماید. ﺑﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﻣﺎده ی 10 و نص ماده 171 ﻗﺎﻧﻮن اﺻﻼح ﻗﺎﻧﻮن ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی از ﺗﺼﺮف ﻋﺪواﻧﯽ ﻣﺼﻮب 1352 « ﺳﺮاﯾﺪار ، ﺧﺎدم ﮐﺎرﮔﺮ، ﺑﻪ ﻃﻮر ﮐﻠـﯽ ﻫـﺮاﻣﯿﻦ دﯾﮕﺮی ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﭘﺲ از ده روز از ﺗﺎرﯾﺦ اﺑﻼغ اﻇﻬﺎرﻧﺎﻣﻪ ﻣﺎﻟﮏ ﯾﺎ ﻣﺄذون از ﻃﺮف ﻣﺎﻟﮏ ﯾﺎ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺣﻖ ﻣﻄﺎﻟﺒﻪ دارد ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ﻣﻄﺎﻟﺒﻪ ی ﻣﺎل اﻣﺎﻧﯽ، از آن رﻓﻊ ﺗﺼﺮف ﻧﻨﻤﺎﯾد، ﻣﺘﺼﺮف ﻋﺪواﻧﯽ ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽ ﺷﻮد.» در آن صورت( عدم تخلیه محل پس از ده روز از تاریخ اظهارنامه) شما می بایست دادخواست رفع تصرف عدوانی در قالب دادخواست حقوقی تنظیم و به دادگاه صلاحیتدار تقدیم دارید.

همپنین به استناد ماده 690 قانون مجازات اسلامی، می توانید این خواسته را بصورت شکایت کیفری در دادسرای حوزه ملک مورد تصرف عدوانی مطرح نمائید. مهم‌ترین تفاوت دعوای تصرف عدوانی کیفری و حقوقی، شرط مالکیت داشتن شاکی در بعد کیفری است، در حالی که نیازی نیست در یک دعوای تصرف عدوانی حقوقی خواهان مالک باشد.

منبع : راه مقصود

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.