×

تراکم پرونده ها و کمبود نیروی انسانی از عوامل افزایش اطاله دادرسی است

تراکم پرونده ها و کمبود نیروی انسانی از عوامل افزایش اطاله دادرسی است

یک وکیل دادگستری گفت ‌ با توجه به حجم بالای پرونده‌ها برای رسیدگی، دستگاه قضا با کمبود نیرو و پرسنل مواجه است

تراکم-پرونده-ها-و-کمبود-نیروی-انسانی-از-عوامل-افزایش-اطاله-دادرسی-است وکیل 

یک وکیل دادگستری گفت:‌ با توجه به حجم بالای پرونده‌ها برای رسیدگی، دستگاه قضا با کمبود نیرو و پرسنل مواجه است.

آیا لایحه شوراهای حل اختلاف منجر به کاهش اطاله دادرسی خواهد شد ؟ - معضل اطاله دادرسی و لزوم ایجاد رویه های جدید حل اختلاف - علل اطاله دادرسی و راهکارهای مقابله با آن 

«هوشنگ پوربابایی» ، پیرامون کاهش اطاله دادرسی، گفت: حقیقتا نمی‌توان دستگاه قضایی را در اطاله دادرسی مقصر قلمداد کرد زیرا آن چیزی را که شما از قوه قضاییه مطالبه می‌کنید برابر با اختیارات و امکاناتی است که به این قوه می‌دهید.
 
وی ادامه داد: با توجه به حجم پرونده‌های موجود در دستگاه قضا، امکانات و لوازم قضایی که در اختیار این دستگاه قرار دارد، غیرمتناسب با این موضوع  است.
 
این وکیل دادگستری کمبود نیرو را از عوامل کاهش اطاله دادرسی دانست و اظهار داشت: با توجه به حجم بالای پرونده‌ها برای رسیدگی، این دستگاه با  کمبود نیرو و پرسنل مواجه است.
 
پوربابایی تصریح کرد: در رابطه با جرائمی همچون فساد هم باید گفت که قوه قضاییه باید دادگاه‌های ویژه‌ای را متناسب با مخدوش شدن افکار عمومی، تشکیل داده و  رسیدگی به این پرونده‌ها را تسریع بخشد.

 اطاله دادرسی و فشارفزاینده بر قاضی - راهکارهای جلوگیری از اطاله عمدی دادرسی
 
وی ادامه داد: بعضی قضات دادگاه به خاطراین که در امر تحقیق راسا خودشان تصمیم‌گیر نیستند و استعلامات، تحقیقات،م عاینات و توضیحاتی را باید از دستگاه‌های دیگر مطالبه کنند، بنابراین رسیدگی به این بخش از این امور زمان‌بر است.
 
این وکیل دادگستری در پایان خاطر نشان کرد: شایسته است که قوای دیگر در رابطه با افزایش امکانات و بروز پدیده‌های جرم زا نیز به قوه قضاییه چرا که در غیراین صورت با تراکم زیاد پرونده‌ها و مراجعه کنندگان و  با اندک امکاناتی که دراختیار قوه قضاییه جود دارد، اطاله دادرسی ادامه خواهد داشت.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.