×

رئیس کل دادگستری اصفهان خواستار شد نظارت بر آرای قطعی محاکم ازسوی روِسای دادگستری‌ ها

رئیس کل دادگستری اصفهان خواستار شد نظارت بر آرای قطعی محاکم ازسوی روِسای دادگستری‌ ها

رئیس کل دادگستری اصفهان خواستار شد نظارت بر آرای قطعی محاکم ازسوی روِسای دادگستری‌ ها

رئیس-کل-دادگستری-اصفهان-خواستار-شد-نظارت-بر-آرای-قطعی-محاکم-ازسوی-روِسای-دادگستری‌-ها وکیل 

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از روِسای حوزه‌های قضایی خواست تا پرونده‌های قطعی شده را در شعب مختلف نظارت و بررسی کنند و چنانچه رأیی برخلاف بین شرع بود، اعلام تا اقدام مقتضی به عمل آید.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، غلامرضا انصاری در نشست روِسای حوزه‌های قضایی دادگستری این استان گفت: با اصلاح آیین‌نامه و دستورالعمل اجرایی ماده 18 اصلاحی قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب و عدم قبول اعتراض از طرف متقاضیان، نحوه رسیدگی به آرای خلاف بین شرع تغییر می‌کند.  ‌

وی افـزود: با اصلاح آیین‌نامه و دستورالعمل اجرایی ماده 18 اصلاحی قانون و عدم پذیرش اعتراض از ناحیه افراد، رئیس قوه قضاییه نظر دارد که جهت اعمال اختیارات قانونی در جهت نظارت بر آرای صادره از دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر به صورت تصادفی آرای دادگاه‌ها مورد بازبینی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان بیان کرد: درجهت اجرایی کردن نظر رئیس‌قوه‌قضاییه برنامه‌ریزی صورت گرفته تا از این پس بدون اطلاع و هماهنگی قبلی، شعب دادگاه‌ها و دوایر اجرای‌احکام مورد بررسی واقـع و پـرونـده‌هـایـی بـه صورت تصادفی انتخاب و بررسی شود و چنانچه رأیی خلاف بین شرع بود، به رئیس قوه قضاییه گزارش شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه به کمبود کادر قضایی که مورد نظر تمامی روِسای حوزه‌های قضایی بود، پرداخت و اعلام کرد: تاکنون، مسئولان قضایی اعتقاد داشتند که اصفهان، استانی بی‌نیاز است و کمبود کادر قضایی در آن وجود ندارد.

وی افزود: همچنین با کار تطبیقی خوبی که اخیراً مدیرکل پیگیری امور استان‌های قوه قضاییه با توجه به آمار سال 1387 انجام داده‌اند، مشخص شده که استان اصفهان  در ردیف دوم 9 استانی است که دارای کمبود قاضی است. این مطالعه و بررسی نشان داده است این استان بعد از خراسان رضوی با نیاز به 89 قاضی بیشترین کمبود کادر قضایی در کشور را داراست.

انصاری ادامه داد: در دادگاه‌های بخش استان اصفهان تنها یک قاضی اشتغال دارد، درصورتی که برخی استان‌ها در دادگاه‌های بخش خود، دارای‌3 قاضی است.

وی خاطر نشان ساخت: به‌رغم این کمبود در کادر قضایی، استان اصفهان بر اساس همین بررسی عملکرد مطلوبی داشته است. عملکرد دادگاه‌های بخش بر اساس میزان مختومه کردن پرونده نسبت به شعب فعال با یک‌هزار و 788 فقره در سال در رده دوم استان‌ها قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: همچنین بیشترین نسبت مختومه شدن پرونده در شعب فعال را با نسبت یک‌هزار و 179 فقره به خود اختصاص داده است که در رده اول استان‌های کشور قرار دارد.  ‌

انصاری ضمن قدردانی از تلاش همکاران در رسـیــدگــی سـریـع و مـتـقـن اعـلام کـرد: دادگستری استان اصفهان امید دارد با توکل بر خداوند و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اتقان احکام، سرعت و سهولت در اجرای عدالت و در جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌های رئیس قوه قضاییه مبنی بر ارتقای از حیث تسریع در احقاق حق و احتراز از اطاله دادرسی گام‌های پرشتاب بردارد.
    

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.