×

فراخوان عمومی برای صدور اسناد اراضی بی‌سند تا پایان مهرماه

فراخوان عمومی برای صدور اسناد اراضی بی‌سند تا پایان مهرماه

فراخوان عمومی برای صدور اسناد اراضی بی‌سند تا پایان مهرماه

فراخوان-عمومی-برای-صدور-اسناد-اراضی-بی‌سند-تا-پایان-مهرماه وکیل 

 معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از فراخوان عمومی برای صدور اسناد مالکیت اراضی فاقد سند تا پایان مهرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد تویسرکانی در مراسم امضای تفاهمنامه معافیت مددجویان کمیته امداد از پرداخت حق‌التحریر دفاتر اسناد رسمی تصریح کرد: کمیته امداد یادگار امام راحل است که قدم‌های بسیار ارزشمندی در جامعه برداشته‌ است. اگر بخواهیم امروز اقدامات آن را رصد کنیم کار بسیار عظیم و گسترده‌ای است. امیدواریم امضای تفاهم‌نامه‌ای که به موجب آن از افراد تحت پوشش کمیته امداد که توانایی پرداخت حق‌التحریر تنظیم اسناد رسمی را ندارند این هزینه دریافت نخواهد شد، اقدامی دیگر در جهت خدمت به محرومان باشد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد زمان صدور اسناد برای اراضی بدون سند اظهار کرد: قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند رسمی چند ماه قبل به تصویب رسید. به موجب قانون، مقرر شده بود که آیین‌نامه اجرایی این قانون توسط رییس قوه قضاییه به تصویب برسد که خوشبختانه این آیین‌نامه هم توسط رییس قوه قضاییه به تصویب رسید و آخرین بخش آن هم هفته گذشته ابلاغ شد.

معاون قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در آیین‌نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند آمده است که درخواست صدور سند مالکیت غیر حضوری است و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی جامع تهیه شده که در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی www.ssaa.ir قابل رویت است.

تویسرکانی تصریح کرد: ما آخرین اقدامات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را در این رابطه انجام داده‌ایم و این کار باید با فناوری‌های روز انجام شود و نیازمند یک شبکه مطمئن با برنامه‌ریزی دقیق است زیرا کل اطلاعات کشور در آن وارد می‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی ما این است که ظرف 10 روز آینده کلیه موانع را برطرف کنیم و ان‌شاالله با بررسی‌های انجام شده ظرف 10 روز آینده اعلام عمومی خواهیم کرد تا افراد بتوانند درخواست صدور اسناد مالکیت خود را ارائه دهند و کسانی که ممکن است در اسکن کردن مدارک خود دچار مشکل شوند می‌توانند این کار را از طریق دفاتر اسناد رسمی انجام دهند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه اعلام عمومی برای صدور اسناد مالکیت اراضی فاقد سند تا پایان مهرماه انجام خواهد شد، افزود: ما بنا داریم تا پایان این هفته یک دستورالعمل اجرایی به همکاران خودمان در مجموعه ادارات ثبت و به مجموعه دفاتر اسناد برای هماهنگی‌ها ابلاغ کنیم.

وی با بیان اینکه 420 دبیرخانه در ادارات ثبت کشور برای انجام این امور تشکیل شده است،‌ تصریح کرد:‌ در این دبیرخانه‌ها یک نفر قاضی و نمایندگانی از وزارت مسکن و شهرسازی، ‌وزارت کشاورزی و رییس ادارات ثبت محل حضور دارند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم همچنین انواری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) طی سخنانی اظهار کرد: از اهتمامی که دستگاه قضایی برای ایجاد تسهیلات در امور ضعفا یا نیازمندان در شئونات مختلفی که به دستگاه قضا ارتباط پیدا می‌کند، دارد سپاسگزاری می‌کنم.

وی با بیان اینکه ما در مسیر رسیدگی به امور محرومان، مسیری طولانی در پیش داریم،‌ گفت: تعاملات خیلی خوبی را با دستگاه قضایی در دوره‌های مختلف داشته‌ایم و در این دوره هم با حضور آیت‌الله آملی لاریجانی، شوراهای حل اختلاف به امور محرومانی که نمی‌توانستند از حقوق خود دفاع کنند، رسیدگی می‌کنند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این شاید جزء حقوقی است که ما کارگزاران در دستگاه‌های مختلف باید احیا کنیم و امیدواریم که این نگاه در همه دستگاه‌های نظام وجود داشته باشد.

خبرنگاری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که گفته می‌شود کمیته امداد در گرفتن بعضی املاک به زور متوسل می‌شود.

انواری در این رابطه گفت: اینطور نیست که بعضی خبرنگاران انعکاس نادرستی از این مطالب داشته‌اند. برخی از املاک کمیته امداد در تصرف دستگاه‌های دیگری هستند که برای گرفتن آنها رایزنی‌های زیادی انجام می‌شود. ابتدا توافقاتی صورت می‌گیرد ولی بعدا به آنها عمل نمی‌شود و ما مجبوریم اقدام قانونی داشته باشیم و مصداق آن هم مدرسه‌ای بود که با اینکه در حال ریزش بود آموزش و پرورش از تحویل آن خودداری می‌کرد.

به گزارش ایسنا، منصور قمشه معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این نشست از تشکیل مجمع وکلای نیکوکار با عضویت دو هزار و 500 وکیل برای همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.