×

کاهش 3 درصدی سرقت در 9 ماه گذشته در تهران-جریمه سربازان فراری به معنای فروش نیست-توافق برای تدوین شیوه نامه در مورد برگزاری کنسرت ها

کاهش 3 درصدی سرقت در 9 ماه گذشته در تهران-جریمه سربازان فراری به معنای فروش نیست-توافق برای تدوین شیوه نامه در مورد برگزاری کنسرت ها

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه سرقت و مواد مخدر عمده جرائم در تهران بزرگ است اما کاهش 3 درصدی سرقت در 9 ماه اول سال در تهران را شاهد بوده‌ایم، گفت توافق شده تا شیوه‌نامه‌ای در مورد برگزاری کنسرت‌ها تدوین شود

کاهش-3-درصدی-سرقت-در-9-ماه-گذشته-در-تهران-جریمه-سربازان-فراری-به-معنای-فروش-نیست-توافق-برای-تدوین-شیوه-نامه-در-مورد-برگزاری-کنسرت-ها

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه سرقت ( مقالات مرتبط با سرقت - سوالات مرتبط با سرقت ) و مواد مخدر عمده جرائم در تهران بزرگ است اما کاهش 3 درصدی سرقت در 9 ماه اول سال در تهران را شاهد بوده‌ایم، گفت: توافق شده تا شیوه‌نامه‌ای در مورد برگزاری کنسرت‌ها تدوین شود.

آیا می دانید سرقت چیست و مسائل قضایی مربوط به آن به چه نحو است ؟ - قرار بازداشت موقت ( به خاطر سرقت های متعدد ) - سرقت مسلحانه ، محاربه است - وجوه افتراق جرائم کلاهبرداری سرقت تعزیری در خقوق کیفری - تفاوت عناصر جرم سرقت و اختلاس - آیا می دانید سرقت چیست و مسائل قضایی مربوط به آن به چه نحو است ؟ - جرم سرقت در قانون جدید 

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که مبارزه با جرائم یکی از وظایف جاری ناجا است، اظهار داشت: طبیعتا ما قادر به صفر کردن جرائم نیستیم چرا که این امر نه در ایران و نه در هیچ کشور دیگری امکان‌پذیر نیست.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: تلاش ما این است که وضعیت را حفظ کنیم تا نسبت به گذشته عقب‌روی نداشته باشیم و بهبود هم ایجاد کنیم؛ طبیعتا بهبود‌ها به صورت ضربتی انجام می‌شود اما استمرار اینها همواره شدنی نیست لذا باید تلاش کنیم جرائم را با آهنگ تدریجی مهار کرده و کاهش دهیم.

وی به یک دهه قبل از مأموریت خود در ناجا و یک دهه اخیر اشاره کرد و گفت: احساس امنیت، قدرت پاسخگویی و آرامش در اجتماعی از عناصری بوده که در تهران بزرگ رو به بهبود رفته و البته ما قانع نیستیم چرا که در پایتخت چالش‌ها زیاد است و جاذبه جمعیتی نیز بالاست و حاشیه‌ها در حال افزایش رشد جمعیت است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه جمعیت با ضریب بالا در پیرامون تهران ادامه دارد، افزود: در استان البرز و شرق و غرب استان تهران با افزایش جمعیت مواجهیم که در نهایت رشد 5 تا 12 درصدی جمعیت سالانه را به دنبال دارد و این شهرها سکونتگاه است چرا که این افراد برای اشتغال به تهران سرازیر می‌شوند و ما باید مرتباً واحدهای انتظامی و تجهیزات خود را افزایش دهیم اما در یکی دو سال اخیر به دلیل محدودیت بودجه افزایش تجهیزات نداشته‌ایم.

معافیت موارد خاص در خدمت سربازی - نحوه خرید خدمت سربازی ایرانیان مقیم خارج - قوانینی که سربازان از آن بی اطلاعند - قانون معافیت های سربازی - صفر تا صد قانون جدید سربازی - چرا کارت هوشمند سربازی دیر صادر می شود ؟  

سردار احمدی‌مقدم با بیان این مطلب که هیچ‌گاه کار را متوقف نکرده‌ایم، تصریح کرد: با افزایش بهره‌وری و روش‌های مدیریتی سعی کرده‌ایم تا قدرت پاسخگویی پایین نیاید.

وی گفت: در تهران بزرگ عمده جرائم سرقت ( مقالات مرتبط با سرقت - سوالات مرتبط با سرقت ) و مواد مخدر است. از توزیع‌کننده خرد گرفته تا تولید آشپزخانه مواد و معتادان ولگرد که با افزایش پناهگاه‌ها و اردوگاه‌ها امیدواریم این دو جرم - سرقت خرد و اعتیاد - کاهش یابد چرا که اگر مسئله نگهداری معتادان حل شود این 2 جرم نیز کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در 9 ماهه اول سال شاهد 3 درصد کاهش سرقت در تهران بوده‌ایم، گفت: در سایر جرائم نیز کاهش را شاهد بودیم.

این مقام ارشد انتظامی در پاسخ به سؤالی در مورد سکونت رده‌های انتظامی در محله‌های جرم‌خیز گفت: زندگی افراد اختیاری است اما حضور انتظامی باید محسوس باشد؛ ما باید به ریشه‌ها توجه کنیم و کانون‌های جرم‌خیز به دلیل مهاجرت پیش می‌آید.

اعمال محدودیت و محرومیت های اجتماعی برای مشمولان غایب - مزایا و معایب قانون جدید سربازی برای مشمولین غایب - تبعات ناشی از غیبت مشمولان خدمت وظیفه عمومی - اعلام میزان جرایم سربازان غایب از سال 94

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این مطلب که بافت‌های فرسوده که بلاتکلیف مانده مشکل ماست، افزود: باید تکلیف بافت‌های فرسوده که در نقاط مرکزی تهران است مشخص شود چرا که این بافت‌های رها شده به محلی برای انبار و تجمع معتادان و ... تبدیل شده و کنترل آنها سخت است.

وی کنترل محله‌هایی مانند دروازه غار و شاپور را سخت دانست و افزود: باید اقدامات کالبدی صورت گیرد و باید شهرداری و شهرسازی نیز با ناجا همکاری کنند.

این مقام ارشد انتظامی در پاسخ به سؤالی در مورد بودجه سال 94 و درآمد حاصل از جرائم راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: بودجه پیش‌بینی است، تکلیف نیست و بودجه بر اساس عملکرد و روندها پیش‌بینی می‌شود و اگر ما 80 درصد آنچه را که پیش‌بینی شده در بیاوریم مؤاخذه نمی‌شویم و اگر 150 درصد آن را نیز بیابیم نیز بازخواست نمی‌شویم.

این مقام ارشد انتظامی در مورد فروش سربازی ( مقالات مرتبط با سربازی -  سوالات مرتبط با سربازی ) گفت: هر چند سال یک بار به غائبین معافیت‌هایی داده می‌شود و برای اینکه عفو مجانی نشود باید افراد جریمه‌ای بپردازند.  

عناصر تشکیل دهنده جرایم مرتبط با مواد مخدر - نحوه اعمال تخفیف در پرونده های مواد مخدر - خلأهای قانونی مواد مخدر و روانگردان برطرف می شود - بایسته های قانونی بازار داغ مواد مخدر - ابعاد حقوقی مقابله با اعتیاد

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: فردی که  20- 10 سال غایب بوده با محرومیت‌های اجتماعی مواجه بوده و با مشکلات دست و پا زده و اگر قرار شده که این افراد خسارت‌هایی بپردازند این جایزه و فروش نیست.

سردار احمدی‌مقدم با بیان این مطلب که حدود 10 درصد از سربازان از قبل از انقلاب تا به حال به هر دلیلی غیبت می‌کنند گفت: اگرچه قانون وظیفه عمومی باید سختگیرتر شود و این افراد را دستگیر کند و ما راه را تعیین می‌کنیم اما اگر به دلایلی کسی نیامد و این سال‌ها گذشته است باید خسارت‌هایی را بپردازند تا مسئله حل شود.

وی در مورد مجوز کنسرت‌ها گفت: وزیر ارشاد نامه‌ای به ما نوشت که در یکی از شهرستان‌های تابع استان تهران افراد حق ندارند کنسرت بروند که ما این مسئله را پیگیری کردیم و در نهایت قرار شد نماینده پلیس امنیت از اماکن و پلیس امنیت اخلاقی با حوزه مرتبط خود در وزارت ارشاد بنشینند و شیوه‌ای تدوین کنند و چارچوبی با وزارت ارشاد مشخص و ابلاغ شود که هم اکنون در حال توافق هستیم.

آیا می دانید استعمال یا قاچاق مواد مخدر و مجازات آن چیست ؟  - جالب ترین شیوه های قاچاق مواد مخدر - در اتهام قاچاق مواد مخدر ، کافی نبودن دلائل از موجبات برائت است 

سردار احمدی‌مقدم در پاسخ به سؤالی در مورد رسیدگی به پرونده‌ها گفت: در ناجا همواره به دنبال تخصصی کردن امور هستیم و در آگاهی و دادسراها نیز بر اساس تخصص جرائم تقسیم‌بندی می‌شود؛ در بعضی جرائم مثل سرقت مسلحانه، زورگیری و ... به صورت تک شمار به هر پرونده رسیدگی می‌شود اما در سایر سرقت‌ها شگردشماری می‌کنند.

وی گفت: 25 درصد کل سرقت‌ها ( مقالات مرتبط با سرقت - سوالات مرتبط با سرقت ) در تهران بزرگ است و اگر روزی 2 هزار فقره سرقت درکشور باشد 50 فقره آن در تهران بزرگ است که با حجم کار بالایی مواجهیم اما باید دستگاه قضایی نیز با این باندها که جری شده‌اند قاطع و شدیدتر برخورد کند چرا که مجرم‌ها امروز استرس ندارند به مجازاتشان نیز آگاهند و می‌دانند چه مدت به زندان می‌روند و زندان امروز مجازات کافی و بازدارنده نیست و باید تبعید و مجازات‌های سنگین‌تری در پی باشد.

این مقام ارشد انتظامی به اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: امسال با افزایش 3 برابر زائران عتبات روبرو بودیم و تصور می‌شود سال آینده تعداد بیشتری زائر داشته باشیم بنابراین ما پیشنهاد مکتوب به دولت دادیم تا برای سال آینده عالی‌ترین سطح دولت ریاست ستاد را برعهده گیرد و همه دستگاه‌ها پای کار بیایند حتی خود مقامات عراق نیز متقاضی بودند که ایران داخل خاک عراق بیاید و حمل و نقل تا نجف و کربلا را نیز به عهده بگیرد.

فرمانده نیروی انتظامی به نوسازی در ساختار ناجا اشاره کرد و گفت: ما در ساختار ناجا نوسازی را پیگیری می‌کنیم که در این زمینه اشراف اطلاعاتی از موارد مهم است و در صورت غافلگیر شدن واکنش سریع واحدها و یگان‌ها مهم است تا از وقوع بحران جلوگیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر یگان ویژه نبود ما با چالش مواجه می‌شدیم چرا که در یک دوره 15 روزه با یک میلیون و 400 زائر روبرو بودیم.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.