×

مراجع قضایی و بهزیستی برای واگذاری کودکان منتظر آئین نامه هستند

مراجع قضایی و بهزیستی برای واگذاری کودکان منتظر آئین نامه هستند

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت شرایط واگذاری کودکان مشخص است، اما قانون جدید نیاز به آئین‌نامه دارد و برخی از مراجع قضایی و همچنین بهزیستی در بحث واگذاری کودکان منتظر این آئین‌نامه هستند

مراجع-قضایی-و-بهزیستی-برای-واگذاری-کودکان-منتظر-آئین-نامه-هستند

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: شرایط واگذاری کودکان مشخص است، اما قانون جدید نیاز به آئین‌نامه دارد و برخی از مراجع قضایی و همچنین بهزیستی در بحث واگذاری کودکان منتظر این آئین‌نامه هستند.

تشکیل فراکسیون حقوق کودک در مجلس شورای اسلامی - حقوق کودکان متولد از روابط غیرقانونی - جایگاه کودکان در حقوق موضوعه ایران - بررسی گزارش حقوق کودک ایران در سازمان ملل در سال 1394 - امکان گزارش موارد نقض حقوق کودک توسط کودکان 

مظفر الوندی ،در خصوص فرآیند طولانی واگذاری کودکان بی سرپرست به خانواده‌ها، گفت: شرایط واگذاری کودکان مشخص است اما قانون جدید نیاز به آئین‌نامه دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی مراجع قضایی و همچنین بهزیستی در بحث واگذاری کودکان منتظر این آئین‌نامه هستند، افزود: تا جایی که من اطلاع دارم آئین‌نامه قانون جدید حمایت از کودکان بی سرپرست تدوین و به کمیسیون‌های مربوطه دولت ارسال شده است.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک تصریح کرد: ما هم قبول داریم که فرآیند واگذاری کودکان طولانی شده اما شاید برخی از معطلی‌ها به دلیل تأیید نهایی آئین‌نامه باشد.

الوندی با تأکید بر اینکه مرجع ملی حقوق کودک به دنبال رفع چالش‌های موجود به ویژه در بحث تحصیل و سرپرستی است، گفت: بدون شک با راه‌اندازی بانک اطلاعاتی جامع کودکان زیر 18 سال که در حال حاضر مراحل آزمایشی خود را طی می‌کند، تلاش خواهیم کرد تا حقوق هر کودکی در ایران به رسمیت شناخته شود.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.