×

سرعت ارتکاب جرم افزایش پیدا کرده است

سرعت ارتکاب جرم افزایش پیدا کرده است

امروز سرعت ارتکاب جرم افزایش پیدا کرده است و متاسفانه یک کلاهبردار تلفنی، پول را در عرض چند ثانیه دریافت می‌کند و همه ماجرای کلاهبرداری او در 5 دقیقه خلاصه می‌شود و در کنار آن سرعت جابجایی مجرم نیز افزایش پیدا کرده است یعنی مرزهای جغرافیایی هم مانع در ارتکاب جرم نبوده و تاثیر ندارد و یک فرد در تهران بر سر یک فرد در خاش کلاه می‌گذارد و بعد تهران را ترک می‌کند

سرعت-ارتکاب-جرم-افزایش-پیدا-کرده-است وکیل 

امروز سرعت ارتکاب جرم افزایش پیدا کرده است و متاسفانه یک کلاهبردار تلفنی، پول را در عرض چند ثانیه دریافت می‌کند و همه ماجرای کلاهبرداری او در 5 دقیقه خلاصه می‌شود و در کنار آن سرعت جابجایی مجرم نیز افزایش پیدا کرده است. یعنی مرزهای جغرافیایی هم مانع در ارتکاب جرم نبوده و تاثیر ندارد و یک فرد در تهران بر سر یک فرد در خاش کلاه می‌گذارد و بعد تهران را ترک می‌کند.

ایلنا: معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری ناجا گفت: امروز سرعت ارتکاب جرم افزایش پیدا کرده است و متاسفانه یک کلاهبردار تلفنی پول را در عرض چند ثانیه دریافت می‌کند و همه ماجرای کلاهبرداری او در 5 دقیقه خلاصه می‌شود.

سرهنگ مهرداد امیدی معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری ناجا گفت: ما در حوزه قانون ضعف نداریم و قوانین به اندازه کافی به ما اختیارات داده است و انچه که ما نگران آن هستیم تعامل بین پلیس و مراجع قضایی است که باید افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: امروز سرعت ارتکاب جرم افزایش پیدا کرده است و متاسفانه یک کلاهبردار تلفنی، پول را در عرض چند ثانیه دریافت می‌کند و همه ماجرای کلاهبرداری او در 5 دقیقه خلاصه می‌شود و در کنار آن سرعت جابجایی مجرم نیز افزایش پیدا کرده است. یعنی مرزهای جغرافیایی هم مانع در ارتکاب جرم نبوده و تاثیر ندارد و یک فرد در تهران بر سر یک فرد در خاش کلاه می‌گذارد و بعد تهران را ترک می‌کند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری ناجا تاکبد کرد: سیستم قضایی و پلیسی ما مانند گذشته عمل می‌کند و متناسب با افزایش سرعت ارتکاب جعل و کلاهبردای، پیشرفتی در مقابله سریع نداشته است و به عنوان نمونه شاکی باید برای شکایت برود به دستگاه قضایی مراجعه کند، آنجا تمبر باطل کند، دو روز وقت صرف کند برای مراحل اداری و بعد برود پیش قاضی و بعد قاضی دستور استعلام یدهد، بانک دو روز بعد جواب استعلام را بدهد و بعد دوباره این فرد به قاضی مراجعه کند که قطعا کلاهبردار کارش را پیش برده و رفته است.

به گفته امیدی این رویه متناسب با شرایط امروز نیست و ما باید سرعت بازبینی را بالا ببریم و فرایند‌ها را اصلاح کنیم و معضل اصلی ما نداشتن سرعت در مقابله با جرائم است.

وی اظهار داشت: ما برای افزایش سرعت و اصلاح فرایند‌ها می‌توانیم قوانین جدید وضع کنیم و فردی که تحت تعقیب قرار می‌گیرد باید در همه جای کشور و حتی فرا‌تر از مرز‌ها او را تحت تعقیب قرار داد اما قانون اینگونه است که اگر فردی در تهران مرتکب جرم شد و به قزوین رفت باید برای تحت تعقیب قرار دادنش نیابت قضایی گرفت.

امیدی خاطر نشان کرد:باید بانک‌ها و دستگاه قضایی ما متناسب با سرعت وقوع جعل و کلاهبرداری سرعت همکاری با پلیس را افزایش دهند و البته لازم است زمینه‌های ارتکاب جرم اصلاح شود و باید بگویم که مجرم با زندان و حبس و مجازات اصلاح نمی‌شود و قطعا باید زمینه‌های ارتکاب جرم اصلاح و کلاهبردار احساس نا‌امنی بکند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.