×

آموزشگاه‌های آزاد برای آموزش افراد زیر 20 سال باید مجوز بگیرند

آموزشگاه‌های آزاد برای آموزش افراد زیر 20 سال باید مجوز بگیرند

هیات عمومی دیوان عدالت اداری با رفع یک مورد تعارض آرا، اعلام کرد که آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌های خارجی برای آموزش افراد زیر 20 سال باید از وزارت آموزش و پرورش مجوز بگیرند

آموزشگاه‌های-آزاد-برای-آموزش-افراد-زیر-20-سال-باید-مجوز-بگیرند

هیات عمومی دیوان عدالت اداری با رفع یک مورد تعارض آرا، اعلام کرد که آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌های خارجی برای آموزش افراد زیر 20 سال باید از وزارت آموزش و پرورش مجوز بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن رای شماره 318 هیات عمومی دیوان عدالت اداری در این زمینه به شرح زیر است: اولا تعارض در آرا به شرح مندرج در گردشکار محرز است. ثانیا مطابق ماده 9 قانون تاسیس و اداره مدارس، مراکز آموزش و پرورش غیردولتی مصوب 1387/5/6، موسسان مدرسه یا مرکز پژوهشی یا مرکز آموزشی غیردولتی به اخذ مجوز رسمی از وزارت آموزش و پرورش موظف شده‌اند. همچنین در تبصره ماده مزبور، تنها مرجع صدور فعالیت آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان خارجی برای آموزش افراد زیر 20 سال و مرکز آموزش پیش‌دبستانی برای کودکان چهار و پنج ساله وزارت آموزش و پرورش تعیین شده است.

نظر به اینکه حسب محتویات پرونده‌های موضوع تعارض، نمایندگی‌های موسسه مطالعات و خلاقیت کودک و نوجوان مبادرت به فعالیت‌های آموزشی کرده است و در این زمینه فاقد مجوز لازم قانونی بوده است، بنابراین دادنامه شماره 1622 1390/5/30 شعبه چهارم دیوان عدالت اداری مبنی بر رد شکایت در حدی که متضمن این معنی است صحیح و موافق مقررات تشخیص می‌شود.

این رای به استناد بند دو ماده 19 و ماده 43 قانون دیوان عدالت اداری برای شعب دیوان و سایر مراجع اداری مربوط در موارد مشابه لازم‌الاتباع است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.