×

یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون دیوان محاسبات کشور تصویب شد

یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون دیوان محاسبات کشور تصویب شد

یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون دیوان محاسبات کشور تصویب شد

یک-فوریت-طرح-اصلاح-موادی-از-قانون-دیوان-محاسبات-کشور-تصویب-شد وکیل 

یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون دیوان محاسبات کشور تصویب شد
درصورت تصویب نهایی هرسال عملکرد رییس و دادستان دیوان محاسبات درکمیسیون برنامه بررسی می‌شود

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

با 133 رای موافق یک فوریت طرحی تصویب شد که در صورت تصویب نهایی در هر سال عملکرد رییس و دادستان دیوان محاسبات کشور در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت وجود ضعف حسب مورد تذکر داده می‌شود یا درخواست عزل می‌گردد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، هادی قوامی، در توضیح طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون دیوان محاسبات کشور با بیان این که دیوان محاسبات کشور زیر مجموعه مجلس شورای اسلامی است، اما نمایندگان حتی به اندازه وزارت خانه با آن ارتباط ندارند، گفت: این مشکل نه از دیوان محاسبات است و نه از نمایندگان، بلکه مشکل قانون است که این ارتباط را برقرار نکرده است.

وی ادامه داد: در این طرح سعی شده است تا دیوان محاسبات بیش از پیش تحت نظارت مجلس باشد.

قوامی گفت: اصلاح موادی از قانون فعلی دیوان محاسبات کشور ضروری است تا در این راستا مجلس در جریان امور باشد و موضوع طرح فوق ارتباط بیشتر مجلس و نمایندگان با دیوان محاسبات و عملکرد دادسرا و دیوان و رفع نقایص مشهود در قانون دیوان است که سال‌ها تجربه لزوم تغییرات را توجیه می‌کند.

گفتنی است یک فوریت طرح فوق با 133 رای موافق ، 34 رای مخالف و 11 رای ممتنع به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا، چنانچه طرح فوق تصویب نهایی شود و موادی به قانون دیوان محاسبات اضافه شود بر مبنای یکی از مواد اضافه شده در این طرح در هر سال عملکرد رئیس و دادستان دیوان محاسبات کشور در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت وجود ضعف حسب مورد تذکر داده می‌شود یا درخواست عزل می‌گردد.

گفتنی است طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون دیوان محاسبات کشور 8 ماده داشته که این مواد اصلاحی به قانون دیوان محاسبات کشور پس از تصویب اضافه خواهد شد.

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.