×

دولت اجرای آیین جدید دادرسی کیفری را در بودجه 94 لحاظ نکرده است

دولت اجرای آیین جدید دادرسی کیفری را در بودجه 94 لحاظ نکرده است

عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره بودجه دستگاه قضایی در لایحه بودجه سال 94 گفت دولت باید بودجه لازم برای اجرای آیین دادرسی کیفری جدید را پیش‌بینی می‌کرد که متاسفانه لحاظ نشده است

دولت-اجرای-آیین-جدید-دادرسی-کیفری-را-در-بودجه-94-لحاظ-نکرده-است وکیل 

عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره بودجه دستگاه قضایی در لایحه بودجه سال 94 گفت: دولت باید بودجه لازم برای اجرای آیین دادرسی کیفری جدید را پیش‌بینی می‌کرد که متاسفانه لحاظ نشده است.

زنان خانه دار از بودجه 94 قلم گرفته شدند - افزایش 25 درصدی بودجه سازمان محیط زیست در لایحه 94 نقش ضابطین دادگستری در قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 - دستاوردها و نوآوری های قانون آئین دادرسی کیفری جدید -  بخش نخست - دستاوردها و نوآوری های قانون آئین دادرسی کیفری جدید -  بخش دوم و پایانی - قانون آیین دادرسی کیفری تیر ماه 94 لازم الاجراست 

ابوالفضل ابوترابی در خصوص بودجه دستگاه قضا در لایحه بودجه 94 و نارضایتی مسئولان قضایی از این بودجه اظهار داشت: کمبود بودجه‌ای مربوط به کل دستگاه‌هاست و فقط خاص دستگاه قضایی نیست.

نمایده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آیین دادرسی کیفری جدید، تعدد قضات را پیش بینی کرده و به طبع آن باید تعداد کارمندان و ساختمان‌های دستگاه قضایی نیز در سال آینده افزایش یابد و این کار بسیار سختی است.
ابوترابی ادامه داد: طبق آیین دادرسی کیفری جدید که از تیر ماه سال آینده اجرایی می‌شود، باید حداقل میزان قضات، کارمندان و ساختمان‌های قوه‌قضاییه دو برابر شود زیرا تعدد قضات در این قانون پیش‌بینی شده یعنی از این پس یک پرونده را سه تا 5 قاضی رسیدگی می‌کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید این مساله را در لایحه بودجه سال 94 پیش‌بینی می‌کرد اما متاسفانه لحاظ نشده است.  البته باید توجه داشته باشیم که در شرایط جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و باید فضا را مدیریت کنیم. دست دولت هم زیاد باز نیست با مشکلات مالی روبه‌رو است و محدودیت هایی دارد.

بررسی سیر تحولات آیین دادرسی کیفری در کشور - نوآوری های قانون آیین دادرسی کیفری در تأمین بیشتر حقوق متهم - قانون جدید آیین دادرسی کیفری از نگاه محمد آخوندی - فراهم نشدن تمهیدات برای اجرای قانون آیین دادرسی کیفری نیست 

ابوترابی یادآور شد: بودجه دستگاه قضایی در سال 93، یک هزار و 700 میلیارد تومان بود که این رقم در  لایحه بودجه سال 94 افزایش بسیار ناچیزی داشته و 2 درصد رشد کرده است که حقوق کارمندان دستگاه قضایی هم نمی‌شود.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه‌قضاییه نیز در نشست خبری اخیر خود درباره بودجه دستگاه قضایی گفت: از تنگناهایی که دولت با آن مواجه است مطلع هستیم اما اگر بخواهیم بودجه قوه قضاییه را کم کنیم به‌طور قطع مأموریت‌هایی که براساس اسناد بالادستی برنامه پنجم توسعه و قوانین تصویب شده در سال گذشته و امسال به‌عهده قوه قضاییه گذاشته شده روی زمین می‌ماند و با مشکل مواجه خواهیم بود.

وی ابراز امیدواری کرد که با مساعدت دولت و مجلس مشکلات بودجه‌ای قوه قضاییه حل شود چرا که در غیر این صورت برخی از مأموریت‌های دستگاه قضایی روی زمین می‌ماند.

یادداشتی درباره دستاوردهای لایحه آیین دادرسی کیفری - قانون جدید آیین دادرسی کیفری و توجه ویژه به حقوق متهم  - در قانون جدید آیین دادرسی کیفری ساختار تفتیشی محدود شده است 

سخنگوی قوه‌قضاییه در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود گزارشی از وضعیت بودجه‌ای قوه قضاییه از سوی رئیس دستگاه قضا به رهبرمعظم انقلاب تقدیم شده تا از این طریق کمبودهای بودجه‌ای سال 94 برطرف شود، گفت: ما نهایت تلاش خود را کرده‌ایم تا از این تنگنای بودجه‌ای رهایی یابیم و گشایش صورت گیرد و امیدواریم با کمک دولت و مجلس این موضوع محقق شود.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.