×

طرح اصلاح موادی از قانون شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور

طرح اصلاح موادی از قانون شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور

طرح اصلاح موادی از قانون شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور

طرح-اصلاح-موادی-از-قانون-شورای-عالی-هماهنگی-ترافیک-شهرهای-کشور وکیل 

در جلسه امروز مجلس تصویب شد؛
طرح اصلاح موادی از قانون شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

کلیات طرح اصلاح موادی از قانون شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مصوب سال 1372، با 140 رای موافق در جلسه‌ علنی امروز به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بر اساس بررسی جزییات طرح و بر اساس ماده‌ یک این اصلاحیه عناوین رییس شورای عالی استان‌ها، رییس شورای شهر و شهردار شهر مربوطه حسب مورد با حق رای به ماده‌ یک قانون اصلی در مورد تاسیس شورای عالی ترافیک اضافه شد.

همچنین در ماده 2 این اصلاحیه‌ نیز معاون فنی برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به اعضای شورای عالی ترافیک اضافه شد.

به گزارش ایسنا، پس از تصویب این ماده، ادیانی‌راد در تذکری با استناد به ماده 215 آیین‌نامه داخلی مجلس هرگونه تغییر در متن قانون‌هایی نظیر برنامه چهارم توسعه را نیازمند دو سوم آرای نمایندگان عنوان کرد و گفت: در برنامه عنوانی با نام معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری نداریم و باید این واژه اصلاح شود.

لاریجانی نیز در پاسخ به وی ایراد وی را وارد دانست و این مساله را از موارد اختلافی دولت و مجلس عنوان کرد و گفت: باید این واژه اصلاح شود و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در آن گنجانده شود.

در ادامه بررسی واژه‌ رییس شورای اسلامی استان به ماده 3 قانون تاسیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور اضافه شد که این ماده ناظر بر تشکیل شورای هماهنگی شورای ترافیک استان‌ها می‌باشد.

همچنین براساس مصوبه‌ دیگر نمایندگان، ماده‌ مکرر دیگری در خصوص تاسیس شورای هماهنگی ترافیک شهرستان به قانون مذکور الحاق گردید.

بر اساس این مصوبه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان‌ها به ریاست فرماندار و اعضایی نظیر رییس اداره‌ راه و ترابری، رییس اداره محیط زیست،‌ فرمانده انتظامی شهرستان و رییس شورای اسلامی شهر تاسیس می‌شود که بر اساس تبصره‌ای از این ماده الحاقی شهر تهران از شمول این قانون خارج می‌شود

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.