×

پلیس قضایی گامی مهم در تخصصی شدن رسیدگی به پرونده ها

پلیس قضایی گامی مهم در تخصصی شدن رسیدگی به پرونده ها

یک حقوقدان گفت تشکیل پلیس قضایی گامی مهم در تخصصی شدن رسیدگی به پرونده‌های قضایی است

پلیس-قضایی-گامی-مهم-در-تخصصی-شدن-رسیدگی-به-پرونده-ها وکیل 

یک حقوقدان گفت: تشکیل پلیس قضایی گامی مهم در تخصصی شدن رسیدگی به پرونده‌های قضایی است.

اعلام وصول لایحه تشکیل واحد پلیس قضایی ارائه شده از سوی رئیس قوه قضاییه - گزارش پلیس قضایی باید در چارچوب موازین قضایی باشد - تشکیل پلیس قضایی موجب کاهش اطاله دادرسی می شود - نقش پلیس قضایی در اجرای عدالت و ضرورت احیای آن

«محمد رسولی»  با اشاره به ارسال لایحه پلیس قضایی به مجلس، اظهارداشت: پلیس قضایی در سال 69 در ادغام با نیروی انتظامی جمع شد، در حالی که در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا از نظر حقوقی، پلیس قضایی به دلیل انجام تخصصی‌تر کارها فعالیت دارند.

وی با اشاره به وجود چند نوع پلیس اداری در سیستم‌های حقوقی پیشرفته، ادامه داد: در واقع پلیس قضایی مثل افراد دادورز، یعنی کمک به دادگاه‌ها در اجرای احکام و اجرای دستورات قضایی پیش از صدور حکم فعالیت دارد.

این حقوقدان تصریح کرد: پلیس ما یک پلیس عام است که هرکاری از جمله صدور گواهی‌نامه تا کنترل بر نظم راهنمایی و رانندگی و اجرای احکام پیچیده قضایی گرفته تا دستورات پیش از صدور رای، چگونگی اجرای آن دستور و ...را دنبال می‌کند.

 فواید احیای پلیس قضایی از نگاه یک مستشار دادگاه - ضرورت احیای پلیس قضایی 

رسولی در پایان خاطرنشان کرد:  تشکیل پلیس قضایی گامی مهم در تخصصی شدن رسیدگی به پرونده‌های قضایی است که قطعا تاثیر ویژه‌ای هم در روند فعالیت‌های دستگاه قضا خواهد داشت.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.