×

آیت الله العظمی مکارم شیرازی ارشاد جاهل و تنبیه غافل دو وظیفه مهم اسلامی است

آیت الله العظمی مکارم شیرازی ارشاد جاهل و تنبیه غافل دو وظیفه مهم اسلامی است

آیت الله العظمی مکارم شیرازی ارشاد جاهل و تنبیه غافل دو وظیفه مهم اسلامی است

آیت-الله-العظمی-مکارم-شیرازی-ارشاد-جاهل-و-تنبیه-غافل-دو-وظیفه-مهم-اسلامی-است

آیت الله العظمی مکارم شیرازی:
ارشاد جاهل و تنبیه غافل دو وظیفه مهم اسلامی است   

خبرگزاری دانشجویان ایران - قم
سرویس: فقه و حقوق - فقه

آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: در میان وظایف اسلامی ارشاد جاهل و تنبیه غافل دو وظیفه بسیار مهم است.

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید در جلسه تفسیر سوره کهف در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه (س) با بیان این‌که ارشاد جاهل و تنبیه غافل دو وظیفه مهم اسلامی است، گفت: ارشاد جاهل بدین معناست که وقتی فردی به احکام آگاهی ندارد وظیفه کسی که این احکام را می‌داند این است که وی را راهنمایی کند.

وی ادامه داد: تنبیه غافل نیز بدین معناست که وقتی انسانی بر حرام بودن عملی آگاهی دارد اما با این وجود آن را انجام می‌دهد، باید امر به معروف و نهی از منکر شود.

مکارم شیرازی اظهار کرد: کسی را که خداوند هدایت کند هیچ گمراهی برای وی وجود نخواهد داشت و کسی را که خداوند گمراه کند هیچ کس قادر بر هدایت وی نخواهد بود.

این استاد درس خارج فقه حوزه گفت: کسانی که نعمت خداوند را کفران کنند و به کتاب آسمانی که راهنمای آنان است بی‌توجه باشند خداوند از آنها سلب توفیق خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر ما در مسیر حق باشیم و به بعضی از ماجراها پایان بدهیم، نصرت به وسیله ایجاد رعب ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: آمریکا با آن قدرت و اسرائیل با آن سلاح‌های پیشرفته خود به علت همین نصرت به رعب است که به ما حمله نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در جنگ 33 روزه اسرائیل و حزب الله همین نصرت به رعب موجب وحشت سربازان اسرائیلی و عقب نشینی آنها شد.

وی افزود: در اخبار آمده بود که عقب‌نشینی سربازان اسرائیلی به صورت معمول نبود بلکه به شکل فرار بود و این به علت رعب و وحشتی بود که از حزب الله در دل اسرائیلی‌ها رخنه کرده بود.

مکارم شیرازی بیان داشت: مساله رعایت بهداشت مربوط به عصر حاضر است اما در همان زمانی که مساله بهداشت مطرح نبود، در قرآن به بهداشت و خوردن غذای پاک اشاره شده بود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.