×

همایش سالیانه پذیرفته شدگان آزمون وکالت سال 93 برگزار شد

همایش سالیانه پذیرفته شدگان آزمون وکالت سال 93 برگزار شد

همایش سالیانه پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت سال 93 به همت موسسه مشاهیر مهردادآفرین در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد

همایش-سالیانه-پذیرفته-شدگان-آزمون-وکالت-سال-93-برگزار-شد وکیل 

همایش سالیانه پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت سال 93 به همت موسسه مشاهیر مهردادآفرین در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد.

منابع آزمون وکالت 

در این همایش اسماعیل مصباح اسکویی نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: شما زمانی که در کنکور دانشکده حقوق شرکت کردید قدم اول را در زندگی‌تان برداشتید و با شرکت در آزمون وکالت گام دوم را برداشتید.

وی ادامه داد: اکنون کارآموزی شما در وکالت مقطعی است که شما را از نظر علمی و کاربردی تقویت می‌کند و تقویت این تجربه می‌تواند شما را به عنوان وکیل در جامعه نشان دهد.

نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه کار وکالت بسیار پرمسئولیت است، گفت: هدف از اشتغال شما در این حرفه نباید کسب مال باشد. اگرچه درست است که مال و ثروت مهم است ولی کار وکالت توام با رسالت است؛ همانند قضاوت و طبابت.

مصباح اسکویی تاکید کرد: شما وکلا کارتان را با سوگند آغاز می‌کنید بنابراین باید کسب درآمد و معیشت برایتان در وهله دوم باشد. البته ناگفته نماند که اکثر کارآموزان وکالت دوره کارآموزی را جدی نمی‌گیرند در صورتی که شما باید این دوره را جدی بگیرید چراکه تکالیفی در این دوره دارید و تجربیات این دوره به شما کمک می‌کند.

در ادامه این مراسم که برگزار شد، عباس کریمی عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با طرح این سوال که علم بهتر است یا ثروت؟ گفت: بنده محور صحبت‌هایم در رابطه با این موضوع است چراکه معتقدم شما هرچه را که انتخاب کنید کارتان بسیار باارزش می‌شود.

وی خطاب به کارآموزان وکالت گفت: کارآموزان باید کارآموزی کنند و باید یاد گیرند که چگونه وکالت کنند. همچنین باید بدانند چگونه شان وکالت را رعایت کنند بنابراین هم به دنبال پول باشید و هم از فرد ستمدیده حمایت کنید.

این استاد دانشگاه ادامه داد:‌ زمانی که وکالت را انتخاب می‌کنید بهترین حق‌الوکاله را بگیرید ولی یادتان نرود که گاهی هم باید برای دلتان وکالت کنید.

در ادامه این همایش میرمحمدصادقی معاون حقوقی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت سال 93 گفت: شما علم آموخته‌اید و قطعا در راس کسانی بوده‌اید که عالم‌اند. زیرا رقابت سنگینی بوده و در این رقابت شما جزو رتبه‌های برتر شده‌اید.

وی با بیان اینکه بر روی کارهایتان تمرکز داشته باشید، گفت: کسانی که یک رشته و هدف را انتخاب می‌کند و براساس آن هدف پیش می‌روند افراد موفقی هستند ولی کسانی که هر روز کاری را در پیش می‌گیرند افراد موفقی نیستند بنابراین باید شما در کارهایتان دقت داشته باشید و به دنبال این نباشید که کسی قدردان شما هست یا خیر بلکه تلاش کنید که کارهایتان را منظم و به نحو درستی انجام دهید.

میرمحمد صادقی با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما مردم دید مناسبی نسبت به وکلای دادگستری ندارند، گفت: به دلیل بعضی از عملکردها و نداشتن این درک که وکیل بال دوم فرشته عدالت است و به کمک وکیل است که قاضی تصمیم درست را اتخاذ می‌کند، مردم دید مناسبی نسبت به وکلا ندارند. بنابراین عملکرد شما می‌تواند بر محبوبیت شما بیفزاید.

در ادامه این مراسم امیر کمالوند مدیر موسسه مشاهیر مهردادآفرین گفت: 7 رتبه برتر از 10 رتبه برتر کانون وکلای دادگستری مرکز مربوط به موسسه مهر مشاهیر دادآفرین است و این باعث افتخار بنده است.

براساس این گزارش، در این مراسم از رتبه‌های یک تا 100 برتر آزمون وکالت سال 93 در کانون‌های سراسر کشور قدردانی شد که شامل 21 نفر از رتبه‌های برتر کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور و 7 نفر از رتبه‌های برتر کانون مرکز بود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم عباس کریمی، عبدالله سمامی، علی توسلی، محمد خباز معاون پارلمانی رییس جمهوری و دیگر اعضای هیات مدیره کانون مرکز حضور داشتند.

در این مراسم از رتبه‌های برتر کارشناسی ارشد رشته حقوق دانشگاه سراسری از سوی موسسه مشاهیر مهر دادآفرین تقدیر شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.